Ensamhet är lika farligt som rökning

Mer
6 år 2 månader sedan #1031277 av lumpi
Hälsar alltid när jag stöter på grannar. En gång var jag förbannad dock och blängde på en men det ångrade jag sen. Annars vill jag ha så lite att göra som möjligt med dem :!:
Mer
6 år 2 månader sedan #1031278 av rymd
Mina grannar är så snälla så jag är snäll tillbaka
Mer
6 år 2 månader sedan #1031282 av Geta
Har problem med en granne som inte vill hälsa. Han är 60+. En gång kastade han ner skräp på min balkong. Vi hade fått ett brev från HSB, där det stod att vi inte fick kasta ner skräp från balkongerna. Då passade han på.
Mer
6 år 2 månader sedan #1031288 av lumpi
Vissa behagar inte hälsa på mig heller men det lägger jag på minnet å hälsar inte nästa gång. Har utländska grannar och de kommer över med mat och grejer ibland, påskägg till påsk...en drog med mig in i sin lägenhet och jag fick lyfta upp en gubbe som ramlat från sängen. Ingen pardon där inte. Det är lite different från hur vi gör i Sverige.
Mer
6 år 2 månader sedan #1031295 av rymd
Jag hälsar på alla, de som inte hälsar tillbaka tänker jag att de har en hemsk dag.
Mer
6 år 2 månader sedan #1031304 av Nissegossen
När jag var på ett nytt ställe för att ta blodprover de sade värst vad du pratar. En förutvarande granne har flyttat in i ett nytt hus i området på andra sidan gatan och en intervju jag gjorde för en kvinna som gick på kvinnohögskolan i stan kom hem med filmkamera jag sade jag vill inte vara med på bild, varför det i filmen bara ses bordet och mina tända kandelabrar. Den sändes över lokal TV i kanal 10, före detta grannen mötte jag honom det var entimmes program och han frågade var det du? Ja, sade jag, han sade vilken svada du har.
Folk sitter här och räcker upp handen, nu är det min tur. Tror mig kunna ha en monolog i 3 timmar utan besvär.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum