Nissegossen + Instagram = sant

Mer
6 år 1 vecka sedan #1047964 av Nissegossen
Skall göra ett försök att skriva in det jag skrev tidigare. Helt ärligt känner jag att jag blev censurerad om det fram,kommer, är min tid på viska slut.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 1 vecka sedan #1047968 av Jocke
Det är nog andra premisser med kunena-forumet, tror jag? Den är nog känsligare för saker som är annorlunda, men tror inte det är Admin som censurerar? Tror det är ngt större, kanske ngn underrättelsetjänst? Men då stöter man på probelemet var man än befinner sig, i en vanlig forum där debatten flödar så är det ofta stenhårda kriterier för att släppas igenom.

Men det har hänt mig både på phpbb och kunena! Men kanske jag misstänker servern? Jag trodde jag hade tappat mitt inlägg om jesus-komplexet? Men klickade ett par gånger tillbaka till siten men den hade kommit med.

Men nu ska vi inte dra för stora växlar av detta Nisse, var vi än är så framkommer det att viktiga inlägg oftast försvinner, det tror jag har varit ett allmänt problem länge!

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 1 vecka sedan - 6 år 1 vecka sedan #1047987 av Nissegossen
Fotot är taget på Molinsgatan, en större villa i ett exklusivt område nära Wasakyrkan i Göteborg. Huset disponeras av socialförvaltning fotot är taget av Aftonbladets fotograf hon och manlig journalist var där för att berätta om oss.
Jag har för mig att fotografen kom en vecka senare och gav oss de foton som hon tog. Min mor fick det direkt och det fanns i det rum hon dog i.

Då var jag på klinik II och 25 år de som styrde på Klinik II gjorde ett bra arbete på den punkten, de ville patienterna väl och jag har aldrig upplevt det inom någon annan vård alls. Det var alltså så att personalen gjorde mycket för patienterna på i första hand på avd 21 det var en delad avdelning varav stormen den ena, där var det akut psykotiska patienter, på natten var stormen låst och där på rum 13 var bältesrummet bla, TVn där var låst i fästet och det gick inte att ta bort eller rycka den loss. På Molinsgatan var det matlagning, vilket jag inte på den tiden kunde laga mat, i ett större rum satt vi och åt. Där efter maten togs disken ut.

Sedan tog aktiviteter vid, det var musik och dans, vi hade kroppskännedom och där väcktes min vilja att lär mig massage

På Klinik II var alltid resor på gång, det var Englandsresor, där var till louisiana köpenhamn Förmodligen av intresse för Geta, jag åkte inte, men en resa till Skagen var jag med, ljuset i Skagen. Där bodde vi på Motell, med pool på baksidan vi badade naturligtvis för det var mitt i sommaren.

Något annat var jag med om också, vi åkte buss uppåt mot Norge, vi kom till en plats därifrån åkte vi gammaldags skärgårds båt till Dyrön vi alla hade kuratorn med oss, det var hon fick våra pengar som vi själva fick stå för. Där bodde vi i en gammal fiskestuga, antagligen arv kåken var antagligen nämligen en gammal fiskestuga och kostar en mängd klöver att köpa, flera miljoner då de är mycket värdefulla. Där köpte vi krabbor av fiskaren som langade upp dem nyfångade på kajen. De betalade vi behövde aldrig betala något extra det ingick i vad vi betalat. Vi hyrde fiskarens båt och han körde oss till Marstrand, jag frågade efter rättningsväst, han pekade in i ruffen och såg som han såg katten komma in med något. Fiskarsläktet är av en sällsam sort,typ har båt kan simma, varför bada ungefär

Vi var på Marstrand ett tag och vad jag tror en fika där. Sedan körde han oss tillbaka. En dag bestämde sig personal att de ville ha kött och klev in i butiken och ville ha kött, varpå de öppnade ett kylrum med en halv gris förpackad i kraftig plast, där skämdes jag över personalen, när det bor fiskare så har de maten strax utanför och åt varje dag fiskrelaterat och det innebär att knappast åt kött.

På båten hem satt jag på däck kuratorn och tog tag i ett kuvert hon sade här är pengarna som blev över

Vi hade det trevligt och Lillhagens Dolly Parton som var avdelnings sköterska var mycket hon som bestämde.

Jag har aldrig fått något sådant på någon vårdinrättning någon annan stans samma sköterska blev chef för det första mobila teamet i Göteborg eftersom hon är i samma ålder som jag är hon nog pensionerad.

En eloge till de krafterna man får ta högdosbehandling där också

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 6 år 1 vecka sedan by Nissegossen.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1047997 av Geta
Svar från Geta i ämnet Nissegossen + Instagram = sant
Louisiana ligger fint vid vattnet på strandvägen mellan Helsingör och Köpenhamn. Var där på en konstresa som mitt sjukhus ordnade 1976.