Maktskifte kan sänka sjukpenning 30k

Mer
5 år 7 månader sedan #1084608 av memphis
Det ringde från fk till mig och sa något i stil med "jaha!! Då blir du utförsäkrad!!" Jaha sa jag då, visste inte vad det betydde. "Då får du inte sjukpenning längre". Sen blev det sjukersättning.
Mer
5 år 7 månader sedan #1084644 av Cosmos
Vår: Varifrån har du fått uppgiften? Det verkar som om sossarna med anhang börjar bli desperata. Nya avslöjanden om fake news dyker upp varenda dag.

För övrigt spelar det ingen roll om sjukersättningen sänks för att det innebär att bostadstillägget höjs i motsvarande nivå. Det bästa med BT är att det är skattebefriat och således skyddat från politikernas förtryck. Om bostadstilläggen skulle sänkas skulle det emellertid bli tufft. Men förmodligen skulle det ersättas av staten istället för kommunen som nu. Men kommunerna har ju nog att hitta lägenheter till alla flyktingar, illegala eller ej.
Mer
5 år 7 månader sedan #1084647 av memphis
Påminde mig...om när jag skulle ansöka om sociallägenhet för jag blev så sjuk i huset. Då är handläggaren en sur kvinna i slöja. Och hon tog en blankett och bara kluddade i mina svar, så att det förmodligen såg ansvarslöst ut. Sen hörde jag aldrig av dem igen. Hon sparade kanske lägenheterna till sina landsmän! Mycket möjligt hon hade ett itrvligt beteende också.