Veganföräldrar inför rätta – dottern nära dö av svält

Mer
4 år 11 månader sedan #1152074 av Cosmos
Vi människor är egentligen lagom rakt igenom. Ytterligheter är ovanliga. När man nu börjar servera veganmat på seminarium och kongresser är det egentligen en eftergift åt ytterligheter. Trots allt är veganer i minoritet.
Mer
4 år 11 månader sedan #1152087 av Recard2016
Demokrati (om man nu ska kalla det de) och allmän rösträtt, för kvinnor o psykiskt sjuka, homosexualitet var brottsligt bara för några decennier sedan. Slaveriet var lagligt länge, löneslaveri är fortfarande lagligt. Allt var s.k. "ytterligheter".
Mer
4 år 11 månader sedan #1152090 av Miika
Konstigt att det inte uppdagades tidigare med tanke på att man går till BVC ofta för att bl a väga barnet
Mer
4 år 11 månader sedan #1152108 av Amandara
Man måste tänka sig för som vegan särskilt om barn är inblandade. Man måste tex ta B12 tillskott. Vore ju inte fel med vitaminpiller - för säkerhets skull. Kan inte mycket om hur veganism mat är näringsmässigt men det låter svajigt. Så mycket utesluts - kanske för mycket. Skulle kunna tänka mig att vara vegetarian men det är så bökigt. Kan inte laga den maten så den blir fullvärdig näringsmässigt sett. Säkrare satsa på blandkost. Hade B12 brist för 8 år sen när jag var psykotisk och mest levde på godis. Knappt ätit kött sen jag var 15. Nu äter jag kött för B12s skull.
Mer
4 år 11 månader sedan #1152110 av Recard2016
Jag är mycket hälsosammare sen jag blev vegetarian eller vegan. Äter sallad, frukt, bär, bönor, havregryn,avokado o ja allt möjligt, plus en massa superfoods, alger, bipollen (dock inte veganskt). Min hälsa e nog rätt bra. Jag hade b-vitamin brist när ja gick till läkaren när jag var 20 o fick b-vitamin tabletter utskrivna, det var 5 år innan ja blev vegetarian, alltså när ja åt kött. Jävligt många har b-vitamin brist oavsett om de äter kött eller veganskt. Jag tar b12, d-vitamin på vinterhalvåret, magnesium innan ja går o lägger mig o omega 3 på helgen.
Mer
4 år 11 månader sedan #1152111 av Nissegossen

Amandara skrev: Man måste tänka sig för som vegan särskilt om barn är inblandade. Man måste tex ta B12 tillskott. Vore ju inte fel med vitaminpiller - för säkerhets skull. Kan inte mycket om hur veganism mat är näringsmässigt men det låter svajigt. Så mycket utesluts - kanske för mycket. Skulle kunna tänka mig att vara vegetarian men det är så bökigt. Kan inte laga den maten så den blir fullvärdig näringsmässigt sett. Säkrare satsa på blandkost. Hade B12 brist för 8 år sen när jag var psykotisk och mest levde på godis. Knappt ätit kött sen jag var 15. Nu äter jag kött för B12s skull.


Injektioner med Behepan (B12) fick mitt ex på hennes egen begäran. Hon är avförd från psykiatrin och får Behepan genom sin gyn. Hon säger att hon mår bättre och att det på något händer något med hennes hjärna så hon mår bättre. Hon har borderline att tillägga

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum