Rekordsvårt att få sjukersättning (Sveriges Radio)

Mer
4 år 11 månader sedan #1152925 av Cosmos
De borgerliga s införde också möjligheten att jobba ihop 42.000 kr per år utan att någon sänkning av sjukersättningen behövdes göra.

Det var p g a detta jag kom tillbaka in på arbetsmarknaden igen.
Mer
4 år 11 månader sedan #1152926 av Miika
Fick sjukersättning lätt som en plätt när det var svårast men kan bero på att jag gick på psykiatrisk arbetsrehabilitering innan och misslyckades
Mer
4 år 11 månader sedan #1152930 av Geta
Ja, man får nog inte sjukersättning innan man försökt jobba och misslyckats.
Mer
4 år 11 månader sedan #1152936 av Kloppe
Min läkare verkar tycka att det inte ens är någon idé att försöka få heltids sjukersättning för mig. Hade nog tur som fick åtminstone 50% år 2009.
Har en kollega som väntar på besked om 50% sjukersättning. Ska bli intressant att se hur det går.

Tror det är de borgerliga slöddret som har initierat detta att göra livet surt för dem inte mår helt perfekt.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
4 år 11 månader sedan #1152938 av Cosmos

Geta skrev: Ja, man får nog inte sjukersättning innan man försökt jobba och misslyckats.


Så var det för mig. Jag klarade inte längre av ett stressande jobb jag hade i fyra månader. Inte jobbet innan heller trots att det var ett lugnt ställe. Och innan dess arbetstränade jag men stod inte ut med den atmosfär som fanns på arbetsplatsen. Så jag hade tre misslyckade försök att jobba innan jag fick sjukersättning.

Att jag sedan lyckades komma tillbaka berodde på ett betydligt bättre mående. Fick en oerhört bra medicin: Seroxat/Paroxetin.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1152939 av Zoidar
Jag vet inte längre om sossarna är bättre med sjukersättning än de borgliga. Många resurser har dragits in när rödgröna regerat.

Reinfeld gav mig sjukersättning, var det 2007?

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 11 månader sedan by Zoidar.