Ökning av psykisk ohälsa bland unga

Mer
4 år 7 månader sedan #1182773 av Cosmos
Det sägs att 80-90-talisterna är egotrippade och ömtåliga, tål inga motgångar och skadar sig för att få uppmärksamhet. Det är tyvärr väldigt många som skär sig, det är som en epidemi. Bara i somras såg jag två tjejer och en kille med skärskador. Det verkar vara ett beteende som smittar.
Mer
4 år 7 månader sedan #1182774 av krokus
De som är unga nu, är födda senare. Jag tror nog att många mår dåligt pga sociala medier, att de jämför sig med influencers som visar upp en lyckad fasad. Telefonerna tar för mycket uppmärksamhet!
Mer
4 år 7 månader sedan #1182776 av Geta
Är det inte bättre att försöka stå ut med ångesten. Bernie Pålsson var tidigare alla tjejers idol. Har också sett en person med ärr på armarna.
Mer
4 år 7 månader sedan #1182777 av krokus
Att stå ut med ångest är säkert svårt för unga när de är vana vid att bli curlade av sina föräldrar.
Mer
4 år 7 månader sedan #1182787 av Geta
Att stå ut med ångesten borde vara behandlingen för unga. Kanske att det inte längre är så coolt att ha allt det senaste och vara snyggast. Där kan Greta Thunberg påverka. Hon är inte det minsta cool i sin framtoning. Ändå har hon blivit världsberömd.
Mer
4 år 7 månader sedan #1182894 av Admin1

MsTibbs skrev: Jag intervjuade boendechefen här. Han sa de har färre boende med schizofreni och fler med självskadebeteende. Fattar inte varför? Kan fler schizofrena bo i egna lägenheter nu...?

Det är bara 0,7 % som får schizofreni och 20 % av dem har gruppboende (0,14 %). De med självskador behöver antagligen mer bevakning än vid schizofreni.