Orsakerna till brist på mediciner (SVT)

Mer
4 år 5 månader sedan #1201228 av Clean
Geta pengar är det tror jag för dom går i förlust. Att ta fram nya mediciner tex klozapin kostar mera än vi betalar för deras mediciner. Just därför
Mer
4 år 5 månader sedan #1201234 av Admin1
Det är prispress som ger problemen med läkemedlen. Tillverkarna är stora och ligger utomlands. För att konkurrera flyttar de tillverkningen till ett billigare land och då kan problem uppstå med leveranserna. Sedan på apoteken har de inte råd med dyra stora lager för receptbelagt går med 10 % förlust. Apoteken lever på receptfritt och hudprodukter. De måste också försöka spara på receptbelagt pga att det är en förlustverksamhet för dem.
Mer
4 år 5 månader sedan #1201239 av Clean
Admin1 ja så är det nog oxå. Just att det är så invecklat och alla möjliga konstellationer så vem ska reda ut det då?
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
4 år 5 månader sedan #1201243 av Geta
Apoteket behövde nog inte gå med vinst tidigare.
Mer
4 år 5 månader sedan #1201253 av Nissegossen
Personalen på apoteket vill att jag skall betala kontant, hon bakom disken sade det kostar vad nu summan var. Jag sade jag har konto på Apoteket och jag vägrar betala det här, skall jag betala dubbelt, jag vägrar Du vill alltså ha det på kontot, ja, absolut jag vägrar betala kontant, ja, då tar vi det på kontot sade hon.

Jag göder inte Apoteket och betalar dubbelt! Vadå, jag betalar samma som varje månad om året upp till högkostnadskortet

Antingen har hon fått till sig från hennes chef eller för egen vinning

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 5 månader sedan #1201254 av Clean