SD kräver ny stödlinje för psykisk ohälsa (SR)

Mer
4 år 3 månader sedan #1220975 av Geta
Recard2016,

Du måste vässa dina argument!
Mer
4 år 3 månader sedan #1220976 av Richard

Recard2016 skrev: Jo om vi ska dömma folk för deras ogenomtänkta citat kan vi ju ta ett Richard skrev härom månaden; "Spanien var bättre under Franco!"

Som jag också skrev då också, det var ett skämtcitat, från filmen Sällskapsresan...
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1220980 av Recard2016
Educate - Unite- Fight! Skrev ja en låt som hette när jag var 15. Har utbildat mig, e på unite, o "fight" e vad som krävs. Hade fascismen kunnat besegras i debatt hade den gjorts det för länge sen;

"If fascism could be defeated in debate, I assure you that it would never have happened, neither in Germany, nor in Italy, nor anywhere else. Those who recognised its threat at the time and tried to stop it were, I assume, also called “a mob”. Regrettably too many “fair-minded” people didn’t either try, or want to stop it, and, as I witnessed myself during the war, accommodated themselves when it took over … People who witnessed fascism at its height are dying out, but the ideology is still here, and its apologists are working hard at a comeback. Past experience should teach us that fascism must be stopped before it takes hold again of too many minds, and becomes useful once again to some powerful interests" <--- Franz Frison, Holocaust survivor

Richard skrev:

Recard2016 skrev: Jo om vi ska dömma folk för deras ogenomtänkta citat kan vi ju ta ett Richard skrev härom månaden; "Spanien var bättre under Franco!"

Som jag också skrev då också, det var ett skämtcitat, från filmen Sällskapsresan...


Coolt o skämta om fascismen o miljoner döda!
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1220982 av Richard
Jag tycker det är acceptabelt att dra skämtcitat från svenska komedier.

Klaga på Lasse Åberg i så fall!

Last edit: 4 år 3 månader sedan by Richard.
Mer
4 år 3 månader sedan #1220983 av IngeF
Men å hate dumme mennesker er særdeles intolerant. Er man dum, så kan man ikke for det. Uvitenhet er en helt annen sak. Og hva betyr det å ikke tolerere intoleranse, egentlig? Er det bare å hate autoriteter?
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1220986 av Recard2016
Vad e en dum människa? Bönderna under spanska inbördeskriget som kollektiviserade halva Spanien kunde inte läsa eller skriva, jag ser upp till dom. Jag är rätt dum, men inser mina intressen o har ett hjärta.

Men ni har rätt det e fel o underskatta fascismen o dess följare, leder till en massa människors död.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.