Årets svensk (Expressen)

Mer
4 år 3 månader sedan #1222841 av krokus
Svar från krokus i ämnet Årets svensk (Expressen)
1. Artikeln i Expressen var för mig, rätt svårläst. Kilometerlånga meningar. Konstiga ord.

2. Recard har Aspergers syndrom, helt klart. Punk är hans specialintresse. Konstigt att han tydligen har schizofreni? :tänk
Mer
4 år 3 månader sedan #1222843 av Geta
Svar från Geta i ämnet Årets svensk (Expressen)
Ja, ofta skulle man vilja slippa nyheter. Det blir för mycket att bekymra sig om.
Mer
4 år 3 månader sedan #1222844 av Recard2016
Bättre o läsa en bok om man verkligen vill förstå världen.

Krokus; inte enligt min läkare. Min kusin sa dock nyligen till mig att folk börjar lyssna på punk av många olika anledningar, men inte många p.g.a de filosofiska.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 3 månader sedan #1222848 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Årets svensk (Expressen)

Recard2016 skrev: Johhny Rotten, Sid Vicious Glen Malcom- Sex Pistols, kommer inte ihåg vad trummisen hette. Clash; kan ja bara sångaren "Joe Strummer". Inga band ja lyssnat mycket på, Sex Pistols var essentiellt ett "boyband" skapade av en manager för o "chocka".


The Clash, Joe Strummer Mick Jones, Paul Simonon och ibland Topper Headon! Trummisen i The Clash växlade men kom inte ihåg vem den andre var. Sex pistols hette Glenn Matlock, men trummisen minns jag inte.

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 3 månader sedan #1222851 av Recard2016
De e Jocke som har aspergers! Men ja kan mest mer underground band, clash o sex pistols e i stort sett populärkultur.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 3 månader sedan #1222855 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Årets svensk (Expressen)
Man ska vara försiktig med diagnoser, men man kan ha drag av flera olika diagnoser, men autism är svårt i mitt fall, då hörseln ställer till med en tystnad, då man inte förstår vad folk i grupper säger.

Clash är New wave!

Vars är världen på väg?