Apati och tristess

Mer
4 år 18 timmar sedan #1246924 av Clean
Svar från Clean i ämnet Apati och tristess
Jo jag får psykos vid högtryck men försöker styra det.
Mer
4 år 18 timmar sedan #1246932 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Apati och tristess
Jag känner apati och tristess när jag inte mår riktigt bra. Tex sovit För lite eller vart igång för myckrt. Jag försöker balansera mitt liv så jag slipper de här tristessperioderna när jag inget vill göra och inget orkar. Men ibland blir saker för mycket. På sistone har jag haft svårt för att somna och somnat sent - och fått för lite sömn
Mer
4 år 17 timmar sedan #1246935 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Apati och tristess

Admin1 skrev: Tristess kan vara nyttig vid schizofreni för hjärnan blir inte överbelastad. Vid överbelastning kan psykossymptomen komma

Aha.. det har jag aldrig tänkt på. Då har jag något positivt att tänka på då tristessen infinner sig. :)

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 17 timmar sedan #1246936 av Geta
Svar från Geta i ämnet Apati och tristess
På psykiatriavdelningar kör man med lite stimulans idag. Det ska inte vara mycket som distraherar. Förr var det fulle rulle från morgon till kväll, när man var inlagd.
Mer
4 år 17 timmar sedan #1246938 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Apati och tristess
Det måste varit längesedan det var fulle rulle?

Jag tycker inte det varit fulle rulle någon gång då jag varit inlagd.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 17 timmar sedan - 4 år 17 timmar sedan #1246941 av Geta
Svar från Geta i ämnet Apati och tristess
På 1970-talet var det full rulle i psykiatrin. Det fanns en fritidsledare anställd som höll igång oss. Det började med morgongymnastik. Sedan hade vi möte på avdelningen där allt diskuterades. Utflykter var vanligt. En gång satt jag och somnade på konsthallen.
Last edit: 4 år 17 timmar sedan by Geta.