Fattigpensionärer - När Al-Moustaffa lever lyxliv på staten?

Mer
3 år 11 månader sedan #1252599 av memphis
Ja det låter rent för jävligt.
  • dietcoke
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1252616 av dietcoke
Ja, vad är rättvisa? :tänk
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1252617 av Clean

Admin1 skrev: En morgon när jag gick till tåget kom en kille 25 år gammal och sköt på en cykel. Två kassar med tomburkar hade han på styret. Tydligen samlade han burkar när alla sov.

Uppenbarligen samla han inte bara på burkar.

Fast det finns svenskar som lurar bidragssystemet!
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 11 månader sedan #1252619 av Nissegossen
Får hålla tand för tunga, men efter ett tandläkarbesök i centrala stan satt jag på en parkbänk vid Valand. Jag råkade se en person han kom sedan riktigt i smöret och blev välbetald i TV, nå han letade tomburkar i Snuskpellarna varpå jag gav han en tjuga, och en öl 2,8% systemet ligger rätt över Avenyn, för tydligen var personen törstig. Han behövde en starköl förstod jag. Svarar inte på några frågor alls.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 11 månader sedan #1252652 av Cosmos

Kvark skrev: Enligt vänstern är vissa mer värda än andra.
T.ex. så får fattigpensionärer betala fullpris hos tandläkaren
medan en person som vistas i Sverige olagligt får betala 50 kr.


Det är en av de värsta orättvisor som jag har stött på. Asylsökande betalar också bara 50 spänn, men det är ju lite mer förståeligt. Det är inte bara hos tandläkaren de betalar (rättare sagt inte betalar alls, soc tar hand om det) utan både sjukvård i allmänhet och mediciner ingår i lyxpaketet.

Oavsett om pensionärerna gillar burksamlandet eller inte är det ju ett faktum att de betalar tusentals kronor hos tandläkaren och att detta skär hårt i deras ekonomi.

Dessutom söker utrikesfödda vård oftare är svenskar. Tror ni mig inte så gör ett studiebesök på akuten där hela släkter är med eftersom någon har stukat en fot.
Mer
3 år 11 månader sedan #1252664 av Geta
Det finns svenskar som anser att svenskar har försörjningsplikt för alla på hela jorden. Annars är man nationalistisk och det är något av det fulaste man kan vara idag.