Fattigpensionärer - När Al-Moustaffa lever lyxliv på staten?

Mer
3 år 11 månader sedan #1253076 av memphis
Du verkar tro att allt fungerar fläckfritt Clean. Sen finns det ju många som vistas i Sverige illegalt också. Jag känner till ett antal personer från Ukraina som är i Sverige illegalt, eftersom pappa är gift med en kvinna från Ukraina, så vet jag om såna personer. De är väl vad man skulle kunna kalla ekonomiska invandrare som vill ha ett bättre liv i Sverige.
Mer
3 år 11 månader sedan #1253078 av Clean
Hur kan du kalla dom ekonomiska invandrare av dina ukrainska bekanta när dom är illegalt här då kan dom varken jobba eller få bidrag? Låter väldigt märkvärdigt
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1253079 av memphis
Last edit: 3 år 11 månader sedan by memphis.
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1253080 av zoegas
Det är nästan 50% av invandrarna som är arbetslösa och går på bidrag.

www.ekonomifakta.se/fakta/arbetsmarknad/...oshet-utrikes-fodda/

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 3 år 11 månader sedan by zoegas.
  • dietcoke
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1253081 av dietcoke

Clean skrev: Hans kära far är dement! Vilket är jättehemskt sjukdom. Admin1 finns även där för sin far hjälper och ordnar och så!


Well. Jag har praktiserat inom hemtjänst (som en del av min utbildning). Dementa personer som bodde hemma fick besök av oss en gång per dag, dvs inte mer än andra utan demens. Nu vet jag däremot inte om detta kan ha ändrats med åren sedan dess, så att mer resurser satts in för att ge extra stöd åt dementa i hemmet. Låter detta stå osagt, med andra ord.
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1253090 av Clean
Om det inte hade varit dom som jobbade med detta jobb svart hade andra jobbat det svart rent hypotetiskt hade det lika gärna kunnat vart unga svenska arbetare. Svart jobb försvinner inte i tomma intet om dom hade inte jobbat med det här. Det svenska arbetsgivare som försöker komma billigt undan och anställer ukrainska så dom får slita arslet av sig på så låg lön som ingen svensk hade gjort om man inte är ung. Det är inte dina ukrainska bekanta som är helt korrupta utan arbetsgivaren som vill komma billigt undan och tjäna på deras utsatthet vilket det är då dom kommer säkert kommer från fattiga förhållanden i sitt hemland. Hade dom vetat sina rättigheter så hade dom kunnat skaffa ett bättre lön och dessutom vitt jobb vilket EU tillåter länder emellan. Det är arbetsgivaren som säkert är den fula fisken som vill tjäna snabba oärliga pengar eller hur? Och han är säkert svensk oxå eller hur?

zoegas skrev: Det är nästan 50% av invandrarna som är arbetslösa och går på bidrag.

www.ekonomifakta.se/fakta/arbetsmarknad/...oshet-utrikes-fodda/

Det står det du länkade att inrikes födda jobbar oftare än utrikes födda. Så när den utrikesfödda dör vilket dom gör rest in peace så finns det mestadels inrikes födda invandrare som jobbar kvar. För Sverige sedan den stora invandringen 2015 har dramatiskt minska att ge uppehållstillstånd. Så lågt har det blivit likt länder med högerregwringar! Så borde bli lite mera balans i kommande generationer. Med fler som jobbar. Eller är jag helt ute och cyklar?
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Admin1.