Ny sparform: Så kan du leva som vanligt – men spara för morgondagen

Mer
3 år 10 månader sedan #1259148 av Nissegossen
Optimist, du får frisera siffrorna, de stämmer inte riktigt, så mycket i fondpengar har jag inte per månad samt pensionen i så fall före skatt. Handikappersättning har jag inte, det blev avslag beroende på att inget läkarutlåtande. Det är överklagat med läkarintyg får se hur det går. I så fall blir de pengarna lön åt god man han är en smula gniden. Han ser till att de lönar sig för honom. Behövde en god man illa kvickt. Att jag sitter här beror på att jag behövde det illa kvickt. Socialpsykiatrin min förra handläggare finns inte kvar och de har inte lagt ett kors med strå, för mig. De som är där nu får jag ingen hjälp av. De har legat och tryckt, jag sökte dem tidigt, det var katt och råtta lek. Fick inte ens pratat med den nya handläggaren, han gjorde sig oanträffbar vad gäller mig

Vill ha en kommunal God Man, men utsikterna till det är inte mycket värt, det genom det du tidigare skrivit

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 10 månader sedan #1259171 av Admin1
Jag har kollat upp din årsinkomst och den är 178000 kr = 15000 kr före skatt. Det blir 12000 kr efter skatt. Vad du fått från Prippsfonden har du tidigare sagt var betydande summor och 20000-30000 kr per är realistiskt att tro att du kan få där. Det beror på vilka skäl du har. Godmanarvode kan du säkert få via den fonden och om din ekonomi är dålig.
Mer
3 år 10 månader sedan #1259188 av Geta
Nissegossen,

Du kan inte ens räknas till fattigpensionärerna.
Mer
3 år 10 månader sedan #1259193 av wasp

Geta skrev: Nissegossen,

Du kan inte ens räknas till fattigpensionärerna.


Nej! 15.000- före skatt är mer än vad de flesta har i pension/sjukersättning om de inte har en rejäl slatt från AFA, eller tjänstepension!
Mer
3 år 10 månader sedan #1259213 av Nissegossen
Inga pengar jag någonsin jag haft absolut inget jag känner igen. Sluta leta fel på mig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 10 månader sedan #1259219 av Admin1
Hur mycket får du ut i månaden efter skatt då? Du klagar ju bittert på din fattigdom fast offentliga inkomstuppgifter tyder på annat.