Ny sparform: Så kan du leva som vanligt – men spara för morgondagen

Mer
3 år 10 månader sedan #1259464 av memphis
Kanske förvaltaren är snål mot Nisse?
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1259555 av Nissegossen
Får koppla in min gode man på detta om han nu kan vara snäll och förklara läget, vilket jag inte helst vill göra. jag är inte hans enda klient, men det går för en utomstående att själv ringa upp honom och då om han lånar ut sin mejl vilket jag misstänker att han inte gör. På min adress finns också hans under min adress och där ett telefonnummer som är hans. Så jag säger varsågod och ring, men det räcker med en som ringer förslagsvis Admin som då får det faktiska förhållandet i denna fråga. Det är fan att bli uthängd av Admin. Det är inte seriöst.

Har nu mejlat honom, men ring inte för snart då han inte kollar sin mejl varje dag jag vill inte att någon härifrån ringer honom på ett par dar så han blir förvarnad, genom mitt mejl.

Kanske förvaltaren är snål mot Nisse? Du har inte fattat det fina i skillnaden mellan God man och förvaltare. Det var för att undvika att om nu ärendet går till tingsrätt, hade jag utan tvekan fått förvaltare. Det är stor skillnad, ty jag hade blivit ekonomiskt snöpt jag hade då fått de till något där jag ingenting hade kunnat ha kontroll över mina pengar, jag hade fått godta varken jag ville eller inte leva på det förvaltaren vill ge mig i princip matpengar och hyran betald, inget mer. Med God man är det fortfarande så att jag inte är ekonomisk av att godta vad god man ger mig. Jag har möjlighet att vara med om att få bestämma i samråd med god man. Jag har något att säga till ifråga om min egen ekonomi, vilket jag kan titta i stjärnorna efter om jag fått förvaltare.

Lika bra detta så Admin har haft nöjet att hänga ut mig offentligt. Punkt.

Ett ord Oförskämt

Men hans inkomstuppgifter stämmer ej med skatteverkets uppgifter. Han har 178000 kr per år i inkomst enligt skatteverket, vilket han förnekar. Andra här som jobbat lika länge som Nissegossen har samma inkomst som han har.

Har inte skrivit min deklaration, och inte jag som signerat den.

Han har den makten

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 10 månader sedan #1259562 av Geta
Kan inte tänka mig att din gode man har trissat upp din inkomst i deklarationen. Allt rapporteras automatiskt idag.
Mer
3 år 10 månader sedan #1259566 av Fantasio
Har Nissegossen problem att få pengarna att räcka till?
Mer
3 år 10 månader sedan #1259568 av Geta
Ja, ibland har han inte mer än tian som han stoppar i kundvagnen
Mer
3 år 10 månader sedan #1259601 av Admin1
Andra dagar är kylskåpet och frysboxen proppfulla med mat. Jag tor Nissegossen har vanföreställningar om sin dåliga ekonomi. Han har jobbat över 20 år och borde ha den pension som han är taxerad för dvs 12000 kr efter skatt.