Fungerar Viska så här? (Expressen)

  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
3 år 8 månader sedan #1272171 av Geta
Att må dåligt har blivit en identitet. Det innebär sjukdomsvinst.
Artikelförfattaren är rädd att det kommer att finnas många kvinnliga fattigpensionärer i framtiden.

www.expressen.se/kronikorer/cissi-wallin...blivit-en-identitet/
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan #1272175 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Fungerar Viska så här? (Expressen)
Hon manipulerar och överdriver. Det är ungefär lika många män som kvinnor som är förtidspensionärer. Och det är fler män som är arbetslösa än kvinnor apropå jobb. Dessutom är det tre ggr fler män som tar livet av sig än kvinnor. Apropå få hjälp.

Usch jag gillar verkligen inte Cissi Wallin! Går inte att lita på ett ord hon säger. Hon sätter och spär ut ett krig mellan kvinnor och män. Hon är en jävla dåre och en jävla idiot.
Mer
3 år 8 månader sedan #1272248 av krokus
Hm... Som Pimed nämnde begås de flesta självmord av män. Och jag förstår därför inte varför kvinnor ska ha förtur till psykiatrin, enligt Cissi Wallin.

Vore det inte bättre om män lärde sig att prata om känslor? Varför fokuserar hon inte på det?

Generellt sett är det vanligare att kvinnor pratar om känslor med sina vänner, medan män verkar skämmas över depression och ångest. Männen döljer att de mår dåligt och tar sedan sitt liv. Självmord är en psykologisk olycka!

Sluta skämmas över dåligt mående! Gäller alla kön! Sök hjälp istället!
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
3 år 8 månader sedan #1272259 av Geta
Är vi inte lösningsinriktade på Viska?
Mer
3 år 8 månader sedan #1272263 av krokus
Geta,
Jo, det tycker jag. :)
Mer
3 år 8 månader sedan #1272276 av Nissegossen
Problem är till för att lösas ingen här sett min ångest jag hade dödsångest som luktade skit på tre meters håll. Lösningen var att jag kastade ut den, den förmådde ingenting utanför mig, prövade den men inget fungerade utanför mig, det var lösningen ångest har inte att göra i mig, har ingen ångest står för vad jag gör och är konsekvent i vad jag gör. Där har ångest inte att göra. Är försiktig i vad jag gör, men inte heller rädd. Ingen paranoia heller utmanade den också, iakttar normal säkerhet

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum