Humörsvängningar eller borderline? Så vet du

Mer
3 år 7 månader sedan #1276483 av Geta
Man blandar väl inte gärna borderlinepatienter med schizofrena på en psykosavdelning.

Nissegossen har varit sambo med en borderlinebrud i 13 år. Han säger aldrig mer.
Mer
3 år 7 månader sedan #1276490 av Cosmos
Här i stan fick borderline-avdelningen stängas eftersom det inte längre var patientsäkert. Så nu skvätter man omkring dessa patienter till både psykos- och affektivavdelning.
Mer
3 år 7 månader sedan #1276732 av Admin1
De med borderline + missbruk har högsta självmordsrisken 60 %.
Mer
3 år 7 månader sedan #1276823 av Nissegossen

Geta skrev: Man blandar väl inte gärna borderlinepatienter med schizofrena på en psykosavdelning.

Nissegossen har varit sambo med en borderlinebrud i 13 år. Han säger aldrig mer.


Det att de inte skulle vara på samma avd säger jag emot, innan vi lärde känna varandra var vi tidigare på samma avd, dock visste vi inte om varandra då. Vi umgicks inte alls på avd den gången och ja, hon fick samma medicin som är mot psykos.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 7 månader sedan #1276835 av Lejonhjärta
En medpatient jag mötte på en psykavdelning hade fått diagnosen EIPS. Hon älskade verkligen kaos, det var som om hon var helt beroende av det. Var det inte kaos så såg hon till att starta upp nåt jävelskap för att det skulle bli kaos. Anklagelser och hat är antagligen vardagsmat för de som är närstående. Måste vara jobbigt.
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1276849 av Nissegossen
Svartsjuka skall vi bara inte tala om. Hon startade ett gräl, jag sade hennes namn och det här kan vi, något uppgivet hos mig, hon började då skratta. Det slutade med det

Jag får säga att kors i taket vi bodde med varandra in 13 år, vi har känt varandra sedan 1982 och har skilt som vänner hur många hade det?

Jag sade ta allt vad du vill ha här, lämna resten till mig. Det innebar att jag fick ha mer kvar än om vi stridigt om varje sak

Tre månader efter sade hon, nu kan jag se att den som hjälpt mig mest är du

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.