Ondskans orsak

Mer
3 år 6 månader sedan #1288183 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ondskans orsak
Inom kyrkan har man väl snarare hållit det hemligt att man varit intresserad av barn sexuellt. Då har man inte gått ut med bilder, där man kramar barn.
Mer
3 år 6 månader sedan #1288184 av Stoneage
Svar från Stoneage i ämnet Ondskans orsak

memphis skrev: Som sagt det är nog för att bygga upp en positiv image.


Påverkar imagen ja, men så enkelt är det inte att det stannar där om jag får säga mitt.

Respekt dock, för det som ofta kallas det goda och det onda. Nog för min del nu.
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1288187 av memphis
Svar från memphis i ämnet Ondskans orsak
Jag ser ibland ett tv program som heter Evil Lives Here. Det är vittnesmål av människor som av olika anledningar levt ihop med onda människor. Det ges aldrig någon förklaring tillvarför de blivit som de blivit.
Last edit: 3 år 6 månader sedan by memphis.
Mer
3 år 6 månader sedan #1288195 av Stoneage
Svar från Stoneage i ämnet Ondskans orsak

Geta skrev: Inom kyrkan har man väl snarare hållit det hemligt att man varit intresserad av barn sexuellt. Då har man inte gått ut med bilder, där man kramar barn.


Hmm, jag tänkte mig ha avslutat mitt engagemang i denna tråd.

Känner mig tvungen framföra, påvens tendens ofta vilja "ta på" små barn behöver nödvändigtvis inte ha ett
sexuellt ursprung. Ja, media skriver och har skrivit om s.k pedofili inom kyrkan, är detta sant så är det ve och fasa enligt mig.
Finns både manliga och kvinnliga s.k pedofiler, gissar dom finns lite varstans, i både "slott och koja, bland män som bland kvinnor".

Detta skall ej hindra vänligt sinnade relationer mellan vuxna och barn, det är också ve och fasa enligt mig.
Mer
3 år 6 månader sedan #1288197 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ondskans orsak
Jesus sa ju- låten barnen komma till mig. Det är kanske det som påven vill efterlikna.
Mer
3 år 6 månader sedan #1288198 av memphis
Svar från memphis i ämnet Ondskans orsak
Det finns sadister som inte är pedofiler, men en pedofil är alltid sadist.