Om vräkning och psykisk ohälsa

Mer
3 år 4 månader sedan #1302733 av Cosmos
Samma här. En gång i tiden brukade jag spela musik mitt i nätterna och grannarna var vansinniga. Men eftersom det var en bostadsrätt var det inte lätt att vräka mig.

Numera är jag snäll och tyst förutom då jag bara måste höra en viss låt. Men det brukar vara innan 22 då det måste vara tyst. Har en bra musikanläggning där jag kan spela Spotify-listor via bluetooth och så egna skivor. kassettband och LP. Numera tycks det inte så viktigt att ha en musikanläggning då man kan ha små högtalare till datorn. Men jag är gammeldags och vill ha bästa möjliga ljud på det jag spelar.
Mer
3 år 4 månader sedan #1302736 av Admin1
Om man får problem med bostad skall man genast skaffa via kommunen ett Personligt Ombud, som hjälper till med kontakter. Boendestöd är också viktigt. Är man svårt sjuk så får man nog ett boende. Det är svårare för de som är nästan friska.
Mer
3 år 4 månader sedan #1302756 av krokus
Cosmos,

Kassettband? Finns det spelare till dessa fortfarande?
Mer
3 år 4 månader sedan #1302764 av Cosmos
Jag köpte ett dubbelkassettdäck på Tradera för 400 kr. En mycket bra investering. Har över hundra kassettband.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan #1302767 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Om vräkning och psykisk ohälsa
När jag var hemlös förra året la jag mej in på psyket och sa ordnar dom inte ett boende så kommer jag att döda en specifik person. Dom ordnade fram ett boende inom två veckor.
Mer
3 år 4 månader sedan #1302825 av Admin1
Lite farligt att hota att döda någon. Det kan bli 5 år på rättspsyk.