Ondska (tv3).

Mer
17 år 5 månader sedan #56266 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Ondska (tv3).
Jag tyckte programmet var bra, man kunde känna igen sig och sitt tänkande när man är psykotisk. Fast jag har nog kvar dom där spärrarna för att begå brott.
När jag är psykotisk är jag inblandad i de flesta grövre brotten i Sverige, så polisen tycker jag är lite jobbig eftersom jag då kontaktar dem i tid och otid. Det är jag som egentligen skulle vara offret.
Det är tur att jag har mycket självironi så jag klarar av situationen när jag inte är psykotisk. Men visst kan jag få ångest när man tänker tillbaks och undrar hur polisen mfl tänker. :lol:
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 4 månader sedan #56276 av
Svar från i ämnet Ondska (tv3).
Han som drack blod var ju snygg... Det måste ha varit något mer fel på honom. Inte bara psykotisk.
  • vnv
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 4 månader sedan #56286 av vnv
Svar från vnv i ämnet Ondska (tv3).
Jag tyckte att programmet var ganska bra men samtidigt också ganska otäckt......
Hur sjutton kan man dricka blod/äta köttbitar av sin syster??
Snacka om sjuk...

mvh
vnv
  • Frankie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 4 månader sedan #56295 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Ondska (tv3).
Aro är ingen bra person att göra ett sådant program.
Mer
17 år 4 månader sedan #56304 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ondska (tv3).
Vilka myter man sprider ut, som att psykosbenägna personer brukar ha psykoser 2 veckor om året.
Det går inte att ta det här programmet på allvar när de inte håller sig till fakta.
Mer
17 år 4 månader sedan #56309 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ondska (tv3).
Jag tycker att upplägget av serien är lite tveksamt minst sagt. Man väljer ut de mest spektakulära brotten som psykiskt sjuka har gjort och samtidigt informerar man om själva sjukdomen som de hade. Det kan bara verka stigmatiserande och är feltänkt från början. Det hade varit mer rättvisande om man slumpmässigt hade valt ut våldsbrotten för en viss sjukdom.