Xeplion vs Zypadehra

Mer
8 år 4 månader sedan #791937 av tuvin
Hej! Jag lider av svår ångest och depression med början för en månad sedan. detta började kanske med att zypadhera fick steady state. Kanske har det blivit 5-6 injektioner. 1 var fjärde vecka. Förutom zypadehra så tar stesolid, theralene, olancapin i tablettform.

Vill nu prova med invega (tablett) för att se om den passar mig. Jag blir tokig av min ångest och depression. Läkarna vill ha mig på injektion så nästa steg är xeplion.

Fördelar? Nackdelar?

Mvh
Mer
8 år 4 månader sedan #791971 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Xeplion vs Zypadehra
Invega hade jag i två månader, på de två månaderna gick jag upp minst 20kg. Vill ifråga om benzo (Stesolid) Varna dig för att blanda den och alkohol. Om du använder benzo och samtidigt dricker alkohol kan det gå bra i flera år. Men vid en viss koncentration i blodet och den behöver inte vara hög, blir berusningseffekten Åttafaldig momentant och det pallar inte pumpen för utan du hamnar på bårhuset med en lapp runt stortån där det står Valium intoxikation.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 4 månader sedan #791975 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Xeplion vs Zypadehra
Vill tillägga att mycket här är skrivet flera ggr på viska. Vill gärna att du ställer en fråga här, på Google som om du ville fråga en människa om det. Med tillägget att du skriver viska efteråt så står kanske svaret där redan.

Jag vet inte hur många ggr jag upprepar samma svar.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum