asperger eller schizofreni - hjälp

Mer
14 år 11 månader sedan #217218 av Räven
evighetsmaskin,

jo det e samma för mig.

jag har ofta väldigt svårt att följa en diskussion eftersom jag helt enkelt inte fattar det som skrivs.




//Räven
Mer
14 år 11 månader sedan #217219 av evighetsmaskin
Det är jobbigt i sociala sammanhang där man ska lyckas lyssna på många samtidigt. Tappar fokus helt och blir mest att jag tittar mig omkring istället.
Mer
14 år 11 månader sedan #217220 av Räven
ja samma här.

det räcker när psykossköterskan sitter tillsammans med min läkare så blir det för
mycket och jag hör inte vad någon av dom säger.
ser bara hur munnarna rör sig men det fastnar inte i mitt huvud vad dom säger.


men sist kom jag iaf ihåg att det var konstaterat att det var schizofreni jag hade
så nu vet jag det iaf....trodde ju på aspergers ett tag.....vissa säger att man kan ha båda
diagnoserna men jag vet inte.
Mer
14 år 11 månader sedan #217221 av Drummer
Vid ångest Räven så har man koncentrationsproblem!! Då orkar man inte tänka riktigt, utan fokuserar bara på att få bort ångesten. Kan det vara något sådant tror du?
Mer
14 år 11 månader sedan #217223 av Räven
Steve jo dom har sagt till mig att min koncentrations förmåga var väldigt dålig.

och det kan nog vara ångesten som gör det eller så är det pga av autism som dom även tror att jag har.
Mer
14 år 11 månader sedan #217244 av bonnie

det räcker när psykossköterskan sitter tillsammans med min läkare så blir det för
mycket och jag hör inte vad någon av dom säger.
ser bara hur munnarna rör sig men det fastnar inte i mitt huvud vad dom säger.


Så är det för mig med! Jag bara sitter där och munnen rör sig men jag liksom inte hör vad de säger... skumt! Trodde jag var ensam med detta... Har inte nämnt detta till någon, kanske borde ta upp det när man kommer till läkaren... Hände mig i morse när jag pratade i telefon, vet att min mamma pratade en massa men vet inte vad hon sa alls... skumt..

/b