Vilsen själ

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #30954 av
Vilsen själ skapades av
Skräck, inte kontaktbar, gick in i min egen värld, okoncentrerad, förvirrad, skygg, avvisande,
Ångesten tog upp min tillvaro.
Jag var extremt känslig mot ljud och ljus. Då fick jag lov att fly.
Trodde att de filmade mig på jobbet.
De hade uppmärksammat att jag mådde dåligt.
Fick för mig att de pratade om mig, förföljde mig och kände mig genast sårbar och känslig. Självhatet ökade allt mer.

Antingen dagar av rastlöshet, måste fly hela tiden från mig själv, röra på mig, måste hålla ordning, städa och inte sitta still. Total kontroll över allt.
Måste vara duktig, visa alla att jag kan.
Bevisa för mig själv och alla andra.

När en klassisk låt spelades i bakgrunden kunde jag börja gråta, när någon lade sin hand på min rygg kunde jag börja gråta.
Kände mig osäker och rädd, orolig i andras sällskap. Drog mig undan.

Annars kontrasten med en ihopsjunken kroppshållning, tomt ansiktsuttryck, ledsna ögon, svarta kläder, frusen kropp, stel som is.
Jag sitter stilla som förstenad, stirrar i tomma intet. Det är en inre kamp och ett kaos i mitt inre. Kanske en flykt reaktion inom mig. Snälla berätta

vad är det jag flyr från, vad händer med min kropp och själ?
Mer
18 år 3 månader sedan #30975 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vilsen själ
Det finns en del som kanske verkar psykotiskt t.ex. filmandet på jobbet. Annars tycker jag att det är svårt att exakt säga vad du lider av för det liknar inte helt självklart schizofreni. Har du varit kontakt med vården? Vad har de sagt att det kan vara?
Mer
18 år 3 månader sedan #30988 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Vilsen själ
Kanske är det en utmattningsdepression du lider av... du vill ju vara duktig... och är egentligen trött och ledsen... kanske har du tagit slut på dina krafter och behöver vila lite... få någon som lyssnar på dig också... sök öppenvården och få en bedömning och samtalskontakt... kanske blir du erbjuden annat stöd också som antidepressiv medicin...