Är jag schizofren?

Mer
8 år 5 månader sedan #781143 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Är jag schitzofren?
Det där är början på en droginducerad psykos som kanske aldrig går över.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
8 år 5 månader sedan #781194 av Eos
Svar från Eos i ämnet Är jag schitzofren?
Hej! Välkommen hit.
Det låter som allvarliga symtom. Drogutlöst psykos ja kanske. Admin brukar svara inom en dag då får du nog ett svar.
Ja, beskriv gärna mer om symtomen och i vilka situationer de kommer.
Mer
8 år 5 månader sedan #781255 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Är jag schizofren?
Välkommen!

Förr när man testade nya antipsykotika gav man råttor amfetamin, så de fick psykos och sedan gav man antipsykotika för att se om det hade effekt mot psykosen. Det är drogpsykoser du haft och om du slutar med drogerna så borde dina psykoser försvinna. Både amfetamin och cannabis kan ge psykotiska besvär.
Mer
8 år 5 månader sedan #781366 av jonas_
Svar från jonas_ i ämnet Är jag schitzofren?

Geta skrev: Är du rädd för att tala med psykiatrin om din misstänksamhet?

Blir det bättre, om du avstår droger?



Jag vill ju inte erkänna för dom hur mycket droger jag faktiskt tar för tillfället. Har tidigare haft LVM för att jag var för ärlig.

Idag tex har jag inte det minsta förföljelsemanier och mår faktiskt helt ok.
Mer
8 år 5 månader sedan #781371 av jonas_
Svar från jonas_ i ämnet Är jag schitzofren?

Eos skrev: Hej! Välkommen hit.
Det låter som allvarliga symtom. Drogutlöst psykos ja kanske. Admin brukar svara inom en dag då får du nog ett svar.
Ja, beskriv gärna mer om symtomen och i vilka situationer de kommer.




Jag har en medicin utskrivet som heter akineton, tar jag den och amfetamin så får jag hallucinationer och nästintill panik 10 ggr av 10.

Igår glömde jag ta den och då fick jag ingen psykos, inte nu heller. Fast än att jag har tagit amfetamin. Upptäckte detta nu. Är alltså helt psykosfri.



Psykosen brukar ge sej till uttryck som så att jag tror att jag har människor i lägenheten som försöker döda mej. Jag hör hur dom pratar och går omkring och gömmer sej på olika ställen, eller går på taket, eller så hör jag hur dom laddar vapnen. Jag hör dom viska "nu knäpper vi den jäveln, nu tar vi honom!" ... mycket obehagligt..



Mycket märkligt att det är just kombinationen akineton och amfetamin som utlöser psykosen. Men det är väll oftast blandningar som tar hårdast på psyket.
Mer
8 år 5 månader sedan #781372 av jonas_
Svar från jonas_ i ämnet Är jag schizofren?
Bara för att klargöra, jag har i många år tänkt sluta ta droger helt och hållet. Det är mer och mer sällsynt att jag tar (om man jämnför med hur det var för 5-6 år sedan)

Vill verkligen lägga ner och känner mej mer eller mindre motiverad.


Jag vill tacka så hemskt mycket för det snälla, icke-dömande bemötandet av er. Tack =)