E skiträdd !

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #43839 av
E skiträdd ! skapades av
Hej !

Har varit hemma i ungefär 1 år nu pågrund av depression och panikångest men var inte riktigt ärlig mot min doktor. Jag hör även röster i form av att mina anhöriga viskar om mig och pratar illa om mig, händer ofta att jag konfronterar dom och frågar varför det viskas om mig. Dom bara tittar på mig som om dom tycker att jag e efterbliven.
Har även hamnat i en del konflikter på mitt jobb pga av detta , får ofta för mig att arbetskompisarna skrattar eller viskar dåliga saker om mig. Blev såpass paranoid av detta att jag sprang upp till företagsläkaren och fick en lång sjukskrivning, men jag talade aldrig om problemet med rösterna och skratten, sa bara att jag känner panik och vill inte vara bland folk.

Jag är gift sedan 4 år och har ett barn. Min fru blev jätteglad när jag fick arbete för jag var kriminell innan. Men nu e hon jätteorolig. Jag har fått frispel sedan några år tillbaka , men jag har alltid trott att det beror på att jag umgåtts med kriminella och att jag själv typ var det, har aldrig tänkt innan på att det kan vara något annat fel. Jag använder inte droger , men har börjat supa lite mycket på sista tiden.

Det var lite bakgrunds grejer om mig , ska komma till det jag undrar nu , sorry om det blir för tjatigt.
För en vecka sedan så satte sig min fru ned och sa att vi måste prata , jag blev förvånad för jag tycker vi har det skitbra nu. Hon förklara för mig att hon tycker jag börjar bli för jobbig och att hon inte orkar mina "humörsvängningar" , jag fråga va hon mena och då förklara hon detta:

Hon säger att hon inte förstår va jag menar ibland när hon pratar med mig om saker, att jag aldrig vill lyssna på va hon säger och att jag kan stå och "mala" på om någonting och hon förstår inte ett skit vad jag pratar om, och att jag blir skitsur när hon säger detta till mig.

Jag blev skitledsen och mår som ett as just nu , för hon sa att vi kanske borde åka till Lillhagen och prata med nån psykologdoktor där. Jag vet inte ett smack om sådant här. Och jag e livrädd för att jag ska bli intagen eller något för om jag ska vara ärlig så tycker jag inte att jag e sjuk, känns för jävligt att min familj tycker jag e konstig och behöver åka till psyket.

Jag fick en flipp , kastade sönder fjärrkontroller som vanligt och gapa lite tills paniken tog över och jag grät mig till sömns. Jag undrar nu e det min depression som gör det här eller kan det vara något annat ? Vill inte åka till doktorn och fråga dom först e för rädd för det.
Mer
17 år 9 månader sedan #43840 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet E skiträdd !
Det finns bara ett svar! Bli nykter och behärska dig!

Du kan inte freaka ut på det sättet när du har ett förhållande!

Om du nu inte vill gå och träffa läkare på Lillhagen, så finns alternativet psykolog!

Om du nu vill att det inte skall kosta något, tycker jag du skall ta kontakt med sjukhuskyrkan på Lillhagen. där har jag gått på samtal med utbildad psykolog. eftersom du tydligen bor i GBG Tycker jag du skall vända dig till Birgitta Fält på sjukhus kyrkan som ligger i det röda huset, träkåken vid hållplatsen Ullevi. Hon har tele nummer till jobbet som är 155558.

Skriv ut vad du skrev till mig och vad jag svarat dig och visa för din fru!

Detta kan vara ett sätt att rädda dig och ditt förhållande! På Mariagården som huset heter finns även familjerådgivning!

Nisse.

Ps; De har tystnadsplikt!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #43841 av
Svar från i ämnet E skiträdd !
Tack för ditt svar Nissegossen.

Grejen är att jag var nykter då jag tydligen har svamlat och hör dom snacka skit om mig, och vet inte om min fru kommer nöja sig med att kontakta någon på en kyrka.
Tror inte det , fan vill inte att doktorn ska säga jag ska bli inlagd , har suttit på anstalt en del och jag e väldigt glad att jag lämnat det livet bakom mig.

Damn har svårt för att uttrycka mig med att skriva får sudda hela tiden.

Men alltså jag måste veta om jag blir inlagd eller inte , då åker jag inte till doktorn. Dom försökte lägga in mig för 3 år sedan då jag krockade med en bil för jag hade misstänkt fraktur på C4 kotan i nacken , jag drog ut alla dropp och slängde av mig stödkragen och stack hem. Det är som en reflex att jag måste dra kan inte styra det.

Ska lägga av me drickandet , jag gör det enbart för att dämpa mina deppisar inte typ för att jag tycker om att vara full.

Jobbar Birgitta på helger oxå?

P.S Kan inte behärska mig när jag blir arg (e rädd för att nita dolktorn )
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #43843 av
Svar från i ämnet E skiträdd !
Dom kan glömma att dom kommer kunna hålla mig mot min vilja , det är det som skrämmer mig , vill inte slåss och sen bli efterlyst och tillbax i kriminalvårdsvängen.
Mer
17 år 9 månader sedan #43844 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet E skiträdd !
Du ring numret till Birgitta! Hon har hänvisning till sin mobil där. Hon kan vara på semester, kanske hon svarar på mobilen i alla fall.

OBS! Hon för inget vidare varken till någon doktor eller annat! Hon lägger inte in någon! Det är helt riskfritt att berätta för henne om dina problem.

Var helt uppriktig mot både henne och din egen fru! Så skall du se att det ordnar sig! Gå själv till AA möten eller ta gärna med dig din fru och gå deras 12 punktsprogram. Jag kan tänka mig att om du tar tag i detta och menar allvar med det, så kan du slippa både läkare och inläggning! Och framför allt! Du får behålla din fru och den lycka du faktiskt har tillsammans med henne!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #43845 av
Svar från i ämnet E skiträdd !
Skitsamma tror inte ni förstår , det e det ingen som gör.