Vad är verklighet och inte...

  • Sad but true
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #44147 av Sad but true
Vad är verklighet och inte... skapades av Sad but true
Jag har ett dilemma. Vet inte längre vad som är verklighet eller föreställningar i mitt huvud.

Jag har haft det jobbigt och mått dåligt sedan tonåren. Pendlar i mitt humör, haft depressioner sedan tonåren. Jag upptäckte för ett tag sedan att min far är ev. homosexuell eller något stämmer inte iallafall. Hittade div bilder, filmer, photo etc på datorn. Har länge misstänkt att han gjort något med min bror eller är övertygad om det av någon konstig anlening, att han har något skumt för sig, att det kanske har hänt mig något. Förstår inte vad detta kommer ifrån, det har kommit plötsligt och utan förvarning. Alltid kännt mig annorlunda och trott att det var mig det var fel på. Nu vet jag faktiskt inte. Jag minns ingenting från min barndom tyvärr. Jag har alltid stått min far nära, sett upp till honom och hela bilden har nu raderats och skapat kaos.

Detta har satt djupa spår och jag mår dåligt och önskar jag inget sett. Det blir bara värre och värre och jag kan inte sluta tänka på detta, tolka och misstänksamheten ökar. Trodde ett tag och var helt övertygad att folk ville mig illa, att min far hade ett förhållande med min pojkvän...letade bevis och tolkade allting att det var så. När vi umgås alla så tolkar jag varje liten rörelse och blick att det stämmer med min uppfattning. Jag kan inte slappna av och leva längre, det har gått så långt att jag gjort ett självmordsförsök. Allt är kaos, vad händer med mig och vad ska jag göra?

Jag har pratat med min far men han förnekar allt.
HJÄLP!!!!!

Sad but true
Mer
17 år 9 månader sedan #44193 av Isa-Alise
Mer
17 år 9 månader sedan #44200 av Admin1
Det är svårt att säga vad du lider av, men du kan kanske ha problem med vanföreställningar. Mitt råd är att du ringer en psykiatrimottagning och be att få träffa någon där. Du kan då säkert få besked om du upplever verkliga saker eller om du har vanföreställningar. Om det är vanföreställningar så brukar de mildras om man är kritiskt inställd till dem och försöker bevisa för en själv att de är felaktiga.