Ni som är schizoaffektiva blir ni maniska?

Mer
5 år 2 veckor sedan #1144670 av memphis
Jaha! Det var ju positiva nyheter!
Mer
5 år 2 veckor sedan #1144839 av Modesty

Admin1 skrev: Litium verkar förebyggande och är bäst mot manier. Litium kan ha en nervskyddande effekt och ge mindre risk för demens.


Åh, jag som är så rädd för att jag ska bli dement!
Mer
4 år 10 månader sedan #1161658 av Cosmos
Jag har varit hypoman ibland, då har jag mått toppen. Men sedan har jag störtat ner i en depression. Det är vad man får betala för kalaset. Lithium vill jag helst inte ha, det förstör njurarna.
Mer
4 år 10 månader sedan #1161664 av Amandara
När jag är hypoman eller uppvarvad är jag sjukt stressad i systemet....det känns så. Liksom att vilja och behöva vila men att inte kunna för att stressen sjuder, bubblar och pyser i kroppen.
Mer
4 år 10 månader sedan #1161665 av Miika
Nej jag är jämn i humöret
Mer
4 år 10 månader sedan #1161667 av Amandara
Jag har varit praktmanisk. Men det började med sammanbrott, utmattning, djup depression och smygande psykossymtom. Jag var lite allt möjligt samtidigt. Oftast nuförtiden blir jag bara lite uppe i varv och måste ta det lugnt ett tag. Det kan vara svårt att ta det så lugnt som man - jag - behöver om man har mycket att göra och mycket som händer som man vill vara med på. Käkade litium i många år men det var ett fasligt spring på toa på nätterna för att kissa....sabbade min nattsömn fullkomligt. Så nu tar jag lamotrigin istället.