Funderingar kring psykos

Mer
4 år 2 månader sedan #1230394 av JK
Svar från JK i ämnet Funderingar kring psykos
Jodå, jag har fått både lergigan mot ångest quintapin tror jag det heter för sömn i perioder och nåt som heter fluanxol som jag fick 0,5g av mot ångest och depression. Tror alla de är neuroleptika? Men e inte helt säker
Mer
4 år 2 månader sedan #1230397 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Funderingar kring psykos
Det kanske är klokt att stå på en mild dos av någon antipsykotika om du är mycket orolig för få psykos? Då kanske du kan bli lite lugnare.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 2 månader sedan #1230398 av memphis
Svar från memphis i ämnet Funderingar kring psykos
Jag har haft både drogutlösta psykoser och vanliga psykoser. Drogpsykoserna har varit kraftigare, men mer kortvariga. De vanliga psykoserna har jag varit mera "normal" utåt sett, men jag har varit sjuk längre tid. Jag märker inte själv, när det sker, och anser i det läget inte heller att jag är sjuk. Nu använder jag inte droger längre sen snart tio år tillbaka. Senaste riktiga långvariga psykos jag hade var 2016, då utan drogbruk. Den kom smygande, jag märkte ingenting. Sen när andra började märka att nåt inte stod rätt till då förnekade jag allt och tyckte att de hade helt fel. Jag tror att jag troligen kommer att få uppleva fler psykoser, för det behövs inte så stora saker för att sätta igång mig. Men jag hopas såklart att jag klarar mig undan. Jag har schizoaffektiv syndrom.
Mer
4 år 2 månader sedan #1230399 av JK
Svar från JK i ämnet Funderingar kring psykos
Tror du? Ja det kan ju kanske vara klokt... hjälper det förebyggande?
Mer
4 år 2 månader sedan #1230402 av JK
Svar från JK i ämnet Funderingar kring psykos
Hej! Okej, fan vad jobbigt det låter. Hoppas verkligen du slipper mer! Hur har du upplevt ditt mående innan du blivit psykotisk om jag får fråga? Har du nångång själv ifrågasatt liksom shit är det här psykos osv?
Mer
4 år 2 månader sedan #1230403 av memphis
Svar från memphis i ämnet Funderingar kring psykos
Före psykoserna har jag alltid varit uppstressad och överaktiv. Tyvärr har jag aldrig i psykos insett att det är det som har hänt, utan jag tycker att jag har en helt korrekt världsuppfattning och att alla andra inte förstår hur allt ligger till. Jag hoppas att du slipper fler psykoser! Det är rätt så bra att vara här på Viska när man har psykosproblem för vi är uppmärksamma på varandra :)