Någon som har svårt med insomning trots neuroleptika och SSRI?

Mer
3 år 7 månader sedan #1276429 av Geta
Min Risperdal är inte sövande. Måste ta Imovane också.
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1276475 av Skellington
Blev rastlös av aripiprazol så tog det bara i 3 månader.

Quetiapine, b6, b12, melatonin och imovane gör att jag kan sova. Har cymbalta också, den fungerar antidepressivt under dagen och kan vara hjälp mot stressen att sova.
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Skellington.
Mer
3 år 7 månader sedan #1276497 av Cosmos
Vad tycker du om Abilify? Bu eller Bä. Ja nu har jag haft dem i cirukus 4 månader, visserligen bara 10 mg, resten är Zyprexa, och jag har då inte märkt av någon rastlöshet Inget annat heller tyvärr. Blir nog att jag får ett annat preparat, träffar min läkare 3 september

Hur funkar Cymbalta? Är det ett SSRi eller något annat?
Mer
3 år 7 månader sedan #1276498 av MsTibbs
Har haft Theralen, Imovane, stilnoct, Melatonin och sonata.

Har Nozinan 25mg eller 50mg nu den funkar bäst hittills! :)
Mer
3 år 7 månader sedan #1276501 av Skellington

Cosmos skrev: Vad tycker du om Abilify? Bu eller Bä. Ja nu har jag haft dem i cirukus 4 månader, visserligen bara 10 mg, resten är Zyprexa, och jag har då inte märkt av någon rastlöshet Inget annat heller tyvärr. Blir nog att jag får ett annat preparat, träffar min läkare 3 september

Hur funkar Cymbalta? Är det ett SSRi eller något annat?


Cymbalta går på serotonin och noradrenalin, om du inte har testat den och känt svår depression så är det en perfekt medicin. Den tar också bort nervsmärtor. Det är en fantastisk medicin. Den har räddat livet på många.
Mer
3 år 7 månader sedan #1276741 av Admin1
Antidepressivat Mirtazapin används ibland också som sömnmedel också: Nackdelen är risk för viktökning.