TEST

Mer
9 år 4 månader sedan #705272 av Nissegossen
TEST skapades av Nissegossen
Ja, som rubriken säger är det här ett test. Det går ut på att testa eran problemlösningsförmåga och är bara på skoj. Ni skall få läsa igenom följande berättelse och ni får ställa frågor, men bara frågor som går att svara ja eller nej på. Jag har klarat av testet över en öl på en krog något år innan jag blev sjuk.

Det var en clochard under Paris broar strax efter andra världskriget och eftersom han var uteliggare så hade han tidningar över sig för att klara nattkylan. Hans blick fastnade på något som stod i en tidning som han såg. Där stod, vänsterarm sökes, betalning 50.000 francs och en adress. Han tog med sig annonsen som gick till en fashionabel del av Paris och går in och visar annonsen. Han blev genast insläppt till läkaren och han amputerade armen efter alla konstens regler och clocharden fick sina 50.000 francs och gick därifrån.

Läkaren skickar via franska motståndsrörelsens vägar armen till en krog i Marseille där det sitter 5 st män som synar armen noga och går ut med armen i tidningspapper och slänger den ned i havet och de skingras och går allihop sin egen väg.

Nu är frågan, varför slängdes armen i hamnbassängen för havet att ta hand om? :tänk
Ni får endast fråga frågor som går att besvara med ja eller nej. :ljus

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 4 månader sedan #705274 av Geta
Svar från Geta i ämnet TEST
Det kan nog bara Mensa-medlemmarna på Viska klura ut. Jag själv är för korkad.
Mer
9 år 4 månader sedan #705277 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet TEST
Det var också min reaktion, men fråga på rätt sätt så kommer du fram till svaret.
Ett svar, ger en öppning till fortsatt frågande

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 4 månader sedan #705278 av Geta
Svar från Geta i ämnet TEST
Var armen tatuerad?
Mer
9 år 4 månader sedan #705280 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet TEST
Nej.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 4 månader sedan #705281 av Geta
Svar från Geta i ämnet TEST
Var alla de andra männen enarmade?