Klarar ni denna gåta?

Mer
8 år 10 månader sedan #749658 av Geta
Svar från Geta i ämnet Klarar ni denna gåta?
Det var lite kiss och bajshumor i den.
Mer
8 år 10 månader sedan #749659 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Klarar ni denna gåta?
Min förklaring är att tråden luktar och den luktar skit

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 10 månader sedan #749820 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Klarar ni denna gåta?
Började först fundera på Boyles lag.
Mer
8 år 10 månader sedan #749837 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Klarar ni denna gåta?
sv.wikipedia.org/wiki/Boyles_lag

Den liknar väldigt mycket en vädurspump som ett vattendrag i rörelse kan driva och man får en pump som drivs av vattenkraft helt gratis. Så mitt i skogen kan man få klart rinnande vatten till en nivå högre än bäcken man tar vatten ifrån. Den har fascinerat mig länge. sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4durspump
Det finns andra ändamål man kan använda en vädurspump till. I detta fallet kan man använda den till ett verktyg. Se följande som på engelska kallas Water Ram pump
[youtube:c5pyrs8a]iKhXmPqm7og[/youtube:c5pyrs8a]
[youtube:c5pyrs8a]y1Z-idnIM6M[/youtube:c5pyrs8a]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 10 månader sedan #751842 av Richard
Svar från Richard i ämnet Klarar ni denna gåta?
Ok, ett alternativt svar är;
-Det beror på vad Mulla har ätit!

Nu kommer veckans nya gåta:

Åsa Romson röker 4 joints om dagen. Varje joint innehåller 0,5 g marijuana. 50% av röken går ut genom fönstret, medans Gustav Fridolin får i sig 25% genom passiv rökning. Gustav Fridolin röker dock endast 2 bongar per dag med 0,25 g 80%-igt hasch i varje bong. Hur mycket ökar Miljöpartiet i opinionssiffror i nästa mätning bland de hippies som besökt Christiania under de senaste 3 åren?
Mer
8 år 10 månader sedan #751862 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Klarar ni denna gåta?
Röker inget, jag blir i så fall passiv rökare och tar luffarbloss.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum