Skam

Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1187943 av salig
Skam skapades av salig
Vilka saker känner ni skam för?
Jag kommer ihåg filmen The Game med Michael Doglas och utfrågaren frågar Michael om han får skuldkänslor efter att onanerat
Jag kommer ihåg att jaä tyckte det va fjantigt bara för att d va så orealistit att dom visste hur JAG kände d och nu såhär i efterhand vet jag med säkerhet att d e fler som känner såhär. Min tanke var att man kunde försöka skoja till det här lite grann och samtidigt kanske filosofera vad det beror på min personliga tro e att d e våran rädsla för att lyckas som jör säj påmind Alltså våran rädsla för satan vilken i själva verket e en illusion och Inget som Finns på riktigt :roll:

Noterar även att jag oftas känner skam UNDER onanin och inte så mycket efteråt. Kan skammen vara d som håller oss tillbaka från d mesta här i livet :tänk Berätta! :kram
Last edit: 4 år 6 månader sedan by salig.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1187946 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Skam
det lär vara en gudomlig gåva när samvetet ger sig tillkänna efter att man syndat. och ja, jag misstänker att onani hör till den kategorin OFTA - kanske alltid - för seriöst så som det blivit i modern tid, att sex ska vara ett nöje och till den grad att när det blir ett "oönskat" barn så ska man kunna ta livet av det genom berått mord och sen låtsas som det regnar. jag misstänker att Satan förstör genom sex. och då jag själv haft sex-beroende och erfarit som om det vart typ som om jag inte kunde styra mig, så kan jag säga att jag misstänker djupt att det är syndens slaveri.

en gör nog bra i att inte försöka dränka Guds Röst genom droger och "medicin". dock så är det ju det här med att urskilja andarna. att lära sig förstå skillnaden på Satans fördömelser och Herrens vägledande.




det finns onda jävlar som tjänar på mord och förstörelse. "planned parenthood" lär vara en mycket ond och satanistisk sekt och Bill Gates finns med på ett youtube klipp där han i princip skryter om att hans farsa var Chef där.

mycket allvarligt. Bill=räkningar, Gates=dörrar/portar... windows.. vem ska betala räkningen till att dörrarna och fönstret till helvetet har öppnats?

själv slutade jag kolla på porr för flera år sedan, efter att jag bara fick kanske en sekunds inblick i om hur (kanske) Jesus ser det när jag höll på med sånt. sen har jag fått en syn för något år sedan där det var som om en naken kvinna skulle onanera framför mig, men så försvann bilden av henne och så dyker det upp en gubbe från mörkret.. då vaknade jag!
Last edit: 4 år 6 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1188712 av salig
Svar från salig i ämnet Skam
JAG KÄNNER SKAM NÄR JAG DANSAR FÖR MEJSJÄLV :oops:
Last edit: 4 år 6 månader sedan by salig.
Mer
4 år 6 månader sedan #1188714 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Skam
Varför ska man känna skam över att onanera, salig?
Mer
4 år 6 månader sedan #1188743 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Skam
Kanske han kollar på sånt han inte gillar?
Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1189463 av salig
Svar från salig i ämnet Skam
ha ja sagt att man ska ha skam :gnugg ännu intressantare e att du kommer svara på d hä :jubel
Last edit: 4 år 6 månader sedan by salig.