Sysselsättning som inlagd

Mer
14 år 5 dagar sedan #290389 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Sysselsättning som inlagd
Läsa böcker, sjukhusbiblioteket har många. Var förberedd på att personalen kollar vad du läser och drar slutsatser. Läs inget om massmord.

Lösa korsord. Gravt underskattad. Köp dock flera korsordstidningar, en tidning "tar slut" på två dagar.

Sitt i rökrummet och berätta rövarhistorier, spelar ingen roll huruvida de är sanna

Försök luska ut vad de andra patienterna har för diagnoser och mediciner. Kommentera dock inte "Vad glad du är! Har du slutat med litium?" i synnerhet inte om så är fallet...

Läs igenom den totalt obegripliga pärmen med "enkla" förklaringar hur man ska duscha, steg för steg.

Tvätta kläder.

Prata i telefon. Skriv upp lång lista med alla du känner, så behöver du inte ringa till samma person flera gånger per dag.

Promenera, gärna med en personal. I synnerhet om personalen på avdelningen redan är rädd för dig, för att du "liknar XX" som mördade ett barn tre år tidigare medan han låg inne på samma avdelning... (Jag ja... och det var en personal som sa att "personalen är rädda för dig osv... lång utläggning))
Mer
14 år 5 dagar sedan #290390 av Geta
Svar från Geta i ämnet Sysselsättning som inlagd
Det var en personal som en gång kollade vad jag läste
för tidningar på Psyket. Han tyckte att jag hade alldeles
för "snälla" tidningar. Han tyckte att jag borde ägna mig
åt något mer politiskt. Det var på det "röda" 70-talet.
Mer
14 år 4 dagar sedan #290426 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Sysselsättning som inlagd
Köp en bärbar dator! Nu finns det kontantkort via Comviq så man kan surfa också.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
14 år 4 dagar sedan #290442 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Sysselsättning som inlagd
När jag var på psyk fanns det ett målarrum där man kunde måla och rita, men det var iochförsig på barnpsyk...
Mamma och jag spelade yatsy och löste korsord och gick ut på promenader.
Så kan man ju läsa också.
Mer
14 år 4 dagar sedan #290467 av Nissegossen

Admin1 skrev: Även om den gamla arbetsterapin försvunnit, så kunde ju ett par skötare på avdelningen ha som ansvarsområde att försöka att aktivera folk. De skulle då upptäcka vad som fattas på avdelningen för detta.


Jag hade för vana trots att det fortfarande fanns allt det jag skrev om, att ställa mig i avdelningens kök och diska, för att det var ofta ett berg av kaffekoppar som behövde diskas eftersom det stod en kaffebryggare där och det alltid fanns gott kaffe där.En gång när jag nyligen hade kommit till avdelningen sade en sköterska som kände till mig sen förut; Du förnekar dig aldrig! Jag hade för vana att också underlätta för personalen genom att tömma papperskorgar och sätta i nya plastpåsar i dem.

Detta bara för att ha något att göra när man var inlåst och klättrade på väggarna. Annars var ju det ända att sitta och röka och berätta rövarhistorier och sanna berättelser om vart annat i just rökrummet och de som satt där, fick tro vad de ville! :P

Men det var enbart strax innan man blev utskriven och den akuta psykosen klingat av. Detta, för att när man kom in var man ju sluten som en mussla och hade inget intresse för omvärlden. Allt som existerade för en var den inre verkligheten och den var otroligt stark den känslan och man ville värja sig mot den som försökte att få kontakt med en.... :cry:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 4 dagar sedan #290471 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Sysselsättning som inlagd
Precis; när man är sjuk vill man inte göra något. MAn fattar inte att man behöver göra något, för man tappar alla begrepp om tråkigt och roligt. Om man nu kan säga att jag var sjuk när jag var på psyk, det var iallafall andliga övningar som gick för långt, dessutom tror jag inte GUD hade något med det att göra. Iallafall stod jag och stirrade på väggen eller låg i sängen medan mamma försökte få mig att lösa korsord. MEn de lyckades ganska bra med att hålla mig sysselsatt ändå, men det plågade mig. Promenader, bibliotek, rita, spela spel... Jag trodde att det var fel med att ha roligt, så det var hemskt med sysselsättning...