Bästa inläggningen

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
12 år 8 månader sedan #419598 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Bästa inläggningen
Jag var flera vändor på min favvoavdelning. Ibland var jag risig. Kunde stå långa stunder i ett fönster och spana efter agenter, men det var okej för personalen. Minns en rolig episod. Jag var ute och rökte, en vårdare hämtade mig till läkarsamtal. Hade inte släckt ciggen ordentligt. Mitt under samtalet utbrister läkaren: Det ryker om din ficka. Jag rusade ut och slängde bort ciggen och gick tillbaka in. Alla skrattade, trots att de försökte vara allvarliga.
  • Frankie
  • Besökare
  • Besökare
12 år 8 månader sedan #419599 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Bästa inläggningen
Jag var 19 när jag lades in första gången. Jag hade levt isolerad och visste inte så mkt om världen då.
Jag och min rumskamrat E blev oerhört tighta, tillsammans med en annan kille på avdelningen. Jag och E körde rullstolsrace genom korridoren. Skitroligt, i all tragik.

E hade en vallhund som vi gick promenader med. Det var mitt i sommaren, augusti, och naturen stod i full grönska. Vi tog varsin öl ihop på en mack, den bästa öl jag någonsin druckit.

Det har definitivt lämnat fina minnen! :)
  • Frankie
  • Besökare
  • Besökare
12 år 8 månader sedan #419600 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Bästa inläggningen
PS: jag blir alltid tight med mina rumskamrater på psyket. Jag hart även umgåtts med dem utanför sjukhuset, efter det att vi blivit utskrivna.
Det har förstås varit rätt problemfyllt. Inget jag rekommenderar.
Mer
12 år 8 månader sedan #419620 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Bästa inläggningen
Jag har bara varit inlagd en gång och en kortare tid som en vecka. Efter ett par dagar tyckte jag det var väldigt trist och ville hem.
Mer
12 år 8 månader sedan #419650 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Bästa inläggningen
Jag tycker att bemötandet är bättre på 2000-talet än på 1970-1990 talet. Men jag vill nog inte kalla någon inläggning för bra.
Mer
12 år 8 månader sedan #419651 av Geta
Svar från Geta i ämnet Bästa inläggningen
Jag var inlagd på 1970-talet och jag upplevde inte inläggningarna vara värre än idag. Det fanns resurser på ett annat sätt inom psykiatrin då, än vad det finns idag.
Psykiatrin var inte uppbyggd av stafettläkare då, utan det fanns läkare som verkligen var intresserade av psykiatri.