Multibla tankegångar

Mer
16 år 3 månader sedan #105865 av ak
Vad som irriterat mig mest under mina "psykoser" har varit de multibla tankegångarna. Jag har inte varit förmögen att koncentrera mig på någonting, utan min uppmärksamhet var alltid splittrad på tusentals håll och jag kände mig konstant observerad av andra. En del av hjärnan satt och grubblade över misstänksamhet mot andra, en annan ville ta hämnd på samhället och den tredje försökte underhålla mig genom att visa bilder i mitt huvud.

ELLER, så har det varit precis tvärt om! Helt stilla i huvudet när jag väl behöver tänka. Kan inte få fram en enda tanke. Ofta har människor ställt mig frågor som jag inte kunnat besvara eller bara mummlat igenom pågrund av det här.

Är det här någonting som ni medlemar på Viska känner igen? Är splittringen det enda som är gemensamt för psykotiska individer?
Mer
16 år 3 månader sedan #105869 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Multibla tankegångar
Så har det inte varit för mig. Sjuklig misstänksamhet kan jag känna igen men tanketrängsel eller tankestopp har jag inte varit med om.

Jag kallar det för kluvenhet när man är uppdelad i olika delar och splittring när man har en annan syn på verkligheten än omvärlden. Men, det är bara jag som märker ord.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
16 år 3 månader sedan #105872 av ak
Svar från ak i ämnet Multibla tankegångar
Kluvenhet fungerar bra för att beskriva det; då det är vad det är. :)
Mer
16 år 3 månader sedan #107619 av Tumelisa
Svar från Tumelisa i ämnet Multibla tankegångar
Det känner jag mer än väl igen. Tankarna trängs för att helt plötsligt bara försvinna och lämna tomhet efter sig. Sen kan det vara så mycket tankar att dem inte hinner tänkas klart så det går inte att svara när någon pratar med en.
Mer
16 år 3 månader sedan #107620 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Multibla tankegångar
Sällsynt att det är tomt hos mig, men jag har upplevt alltihop!
Dessutom ordsallad som jag blev så förbannad på att jag bestämde mig för att kämpa mot sjukdomen!

Dock ser jag inte bara bilder utan även filmer och jag kan utgå ifrån en enda bild och skapa en film som styrs utav min tanke och intuitiva förmåga.

Fast det blir en omedelbar respons på tanken och det kan vara mycket svårt att styra. :tänk

Jag har kallat det för att rida in the red bronco...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 3 månader sedan #107626 av Geta
Svar från Geta i ämnet Multibla tankegångar
Det brukar bli tomt i hjärnan när jag ska tala med
folk.
Då brukar jag bara stamma fram något.