Multibla tankegångar

Mer
16 år 3 månader sedan #107743 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Multibla tankegångar
Låter mest som du beskriver tankestörningar, som är ett positivt symptom, som påverkas av antipsykotika. Det finns säkert ett tiotal olika tankestörningar. Det du beskriver låter som tanketrängsel eller tankestopp. Det jag har erfarenhet själv av är tanketrängsel, som är jobbigt. Läs mer på engelska Wikipedia om olika tankestörningar:
en.wikipedia.org/wiki/Thought_disorder
Mer
16 år 3 månader sedan #107771 av ak
Svar från ak i ämnet Multibla tankegångar
Sedan jag fick Trilafon har besvären nästan helt avtagit.
  • SylviaP
  • Besökare
  • Besökare
16 år 3 månader sedan #107869 av SylviaP
Svar från SylviaP i ämnet Multibla tankegångar
Har tyvärr mycket erfarenhet av detta. Men det är mycket, mycket bättre nu. Får dock snabbt problem är om det blir för mycket splittring när jag ska sova, och dessutom filmer (som Nissegossen, men jag kan inte styra dem). När sömnen fungerar och jag inte följer alla intryck och strömmar och splittrade inre viljor fungerar livet däremot bra. Jag har ingen schizofreni diagnos dock. Ingen av mina läkare (en neurolog och en psykiater) vill spika någon psykiatrisk diagnos fullt ut. Men de är ense om att det tycks handla om något affektivt och något organiskt som troligen skapar vissa symtom kan tolkas som psykotiska om man så vill... Dvs sådant som de flesta här känner väl igen. Och så har jag en psykospsykolog som jag faktiskt tror hjälper mig förstå varför jag gör vissa mindre praktiska/hälsosamma tolkningar av diverse intryck och händelser.
/Sylviaplath
  • SylviaP
  • Besökare
  • Besökare
16 år 3 månader sedan #107873 av SylviaP
Svar från SylviaP i ämnet Multibla tankegångar
... det där med diagnoser... Känner inte igen mig i någon... Och har inte fått någon påprackad på mer än ett år... Har inte läst mina journaler på senaste året heller... Känns som om läkarna nu intresserar sig mer för att jag ska må bra än de tidigare... Det är informationen jag har nu iallafall... Att jag har ovan problem t ex... och att jag får hjälp att hantera det på ett bra sätt och i min takt återhämta mig så bra som möjligt... Och att det är det som är deras jobb... och inte att bestämma mitt liv eller så...
/Sylviaplath