Lat....

Mer
16 år 2 månader sedan #109950 av Geta
Lat.... skapades av Geta
Då jag blivit anklagad av en vän att jag inte
lägger två strån i kors, så undrar jag hur andra
tacklar det här med negativa symtom.
Enligt henne så skulle jag sticka strumpor hela
tiden, när jag ändå inget har att göra.
Mer
16 år 2 månader sedan #109952 av Christina
Svar från Christina i ämnet Lat....
Så tråkigt det låter...måste vara bättre att sparka sig trött... :D
Mer
16 år 2 månader sedan #109971 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Lat....
Din vän känner väl inte till att du tillbringar hela dagarna här på sajten och hjälper folk på olika sätt. Det tycker jag är viktigare än att sticka strumpor och förresten har du väl knappast behov av mer än ett par strumpor per år. Jag tycker inte alls att du är lat utan istället mycket aktiv.
Mer
16 år 2 månader sedan #109972 av mopa
Svar från mopa i ämnet Lat....
Om nån har ont av att jag t.ex inte städar, eller inte är aktiv hela dan, så får dom låta bli att komma hem till mig.
Har mist några vänner på det. Fast dom var inga bra vänner.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 2 månader sedan #109981 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Lat....
Folk blir aldrig nöjda, när jag tittade som mest på teve, så sa folk gå ut och promenera. Nu tycker folk jag sitter för mycket vid datorn, se på teve istället säger dem. Det blir missvisande råd, eftersom man interagerar via datorn, det blir iof sig ett bekvämlighetskomplex, men det tror jag vi alla får acceptera.

Men idrotten kommer aldrig att dö ut, folk som vill rör på sig. Så Geta, din väninna var lite orättvis.

Vars är världen på väg?
Mer
16 år 2 månader sedan #110471 av Karenina
Svar från Karenina i ämnet Lat....
Jag anser inte att någon kan vara lat. Det ligger inte i människans natur att vara det. Det är först när vi är medvetslösa, som vi inte gör någonting alls. Annars är vi alltid aktiva - på ett eller annat sätt.

Så jag tycker att ordet "lat" borde avskaffas från vårt språkbruk - för det säger ingenting överhuvudtaget. Det är bara ett kränkande skällsord.

Den fråga som jag ogillar mest (men som folk tyvär ofta ställer till mig) det är...
- Vad gör du? ... Ja, vad svarar man på sånt?
- Pratar med dig, brukar jag svara... Men det svaret duger tydligen inte. För då kommer det...
- Ja men annars då?

Så det enda som räknas är tydligen rent praktiska aktiviteter - som att sticka strumpor, till exempel. Men jag tycker bara det är tråkigt när andra berättar för mig om allt de "gjort" under dagen...
- Jag har bakat en sockerkaka idag... den blev riktigt god... och så har jag fått besök av mamma... och sen var vi till den och den affären och köpte...
och så vidare!
Innan den personen har hunnit prata klart är jag redan borta i mina egna tankar. Eller också börjar jag gäspa och känner mig alldeles tvärtrött helt plötsligt.

Jag tycker om att lyssna på människor som verkligen har någonting att säga - som berättar om sina tankar och reflektioner och idéer. Då vaknar jag till.
För det koncentrerade och aktiva tänkandet - det är mitt ideal. Och om man sen kommer fram till nånting också... Ja, då har man verkligen gjort något, anser jag.

Så du, Geta, är väl verkligen aktiv, tycker jag. Jag har ju sett så ofta du är inloggad här... Och du är vaken och alert och hänger med i debatterna. Och jättemånga inlägg har du ju skrivit också.
Så det här med att du inte skulle "lägga två strån i kors" och inte ha något att göra - det var nog nåt av det konstigaste jag har hört!