Minnet

  • nudiebranch
  • Besökare
  • Besökare
16 år 4 dagar sedan #126324 av nudiebranch
Svar från nudiebranch i ämnet Minnet
Under psykosen så vart ju allt kaos men det var framförallt märkbart efter psykosen med alla tider o passa på hos läkare, sjuksköterskor etc.
Men personligen hade jag mest problem med att passa tider. Efter ca 6 mån tyckte jag att det blev lite bättre och lyckades börja plugga igen och det gick ju bra.. Kan ju vara så att att depression och medicinering oxå påverkar kanske..
  • nudiebranch
  • Besökare
  • Besökare
16 år 4 dagar sedan #126325 av nudiebranch
Svar från nudiebranch i ämnet Minnet
Aha du menar att du minns allt från psykosen? Jo jag minns det mesta oxå men har några luckor då jag förmodligen gick på starka mediciner..

Vore ioförsig skönast o inte minnas antar jag.. Tycker att jag fortfarande blir ganska ofta påmind om min psykotiska vanförställningar i vardagen.
Mer
16 år 4 dagar sedan #126326 av bertil
Svar från bertil i ämnet Minnet
tänker också på att jag minns allt inga minnesluckor eller annat
Mer
16 år 4 dagar sedan #126330 av bertil
Svar från bertil i ämnet Minnet
vill gärna höra från så många som möjligt o veta om jag e annorlunda med mitt minne
Mer
16 år 4 dagar sedan #126332 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Minnet
Alla är vi individer och har lite olika bra minne. Jag är född med dåligt minne för namn vilket är något socialt handikappande. Siffror har jag alltid haft lätt för att komma ihåg.

Med åren så försämras minnet. Jag kan t ex inte komma ihåg hur många gånger jag varit psykotisk. Det är ett antal gånger men vet inte hur många. En gång fick jag så mycket Nozinan när jag var inlagd att jag fick en minneslucka på en hel vecka. Det var väldigt obehagligt att upptäcka att jag inte kunde komma ihåg ett smack från den veckan. Vad hade jag gjort och vad hade jag kommit överens om att göra? Nu gör man ju inte så mycket avtal och sånt när man är inlagd, men jag brukar minnas psykoser, både före, under och efter. Sedan dess har jag inga större problem med minnet. Fast, alltid glömmer man nåt. .?

Prata inte med hat i munnen!
Mer
16 år 4 dagar sedan #126333 av mopa
Svar från mopa i ämnet Minnet
Jag har dålit närminne, vilket kan vara besvärlit. T.ex..jag glömmer bort vilket program jag tittade på när reklamen går.