Vad kan man göra för att motverka ambivalens ?

Mer
13 år 6 månader sedan #339993 av Saari
Jag är ambivalent till precis allting. Det är jobbigt, för då blir det oftast så att jag inte gör någonting för att jag inte kan bestämma mig. I DBT får man lära sig att väga fördelar mot nackdelar för att skapa ett beslut, wise-mind brukar det kallas. Så mitt tips till mig själv och till dig är ta beslut baserat på faktorer som du lägger i vågskålarna.
Mer
13 år 6 månader sedan #340034 av krigge
Jag var också ambivalen tidigare. Nu har min schizofrenidiagnos plockats bort men jag kan säga dej att det som har fungerat för mej är Seroquel, minsta dosen 100 mg till kvällen. Är aldrig tveksam, ambivalent eller osäker längre utan jääämnXD

Lycka till!
Mer
13 år 6 månader sedan #340036 av Geta
Hej Leloo!
Är nyfiken. Har du börjat på någon utbildning?
Att slippa schizofrenidiagnos måste vara Bingo.
Mer
13 år 6 månader sedan #340075 av lärjungenMatteus
Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.
Mer
13 år 6 månader sedan #340076 av Fantasio
Jag handlar på mig ingredienser för matlagning. Jag har stora planer. Grytor, gratänger och saftiga fileter. Sedan får jag slänga grejerna, då de bara står och blir gamla i mitt skafferi.
Mer
13 år 6 månader sedan #340246 av Admin1
Fantasio försök att undvika att köpa mat med begränsad hållbarhet. Satsa på torrlivs, djupfryst eller konserverat så slipper du slänga mat.