jag är

  • lotta
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33273 av lotta
jag är skapades av lotta
klumpig, disträ och ouppmärksam Jag går fort och jag talar fort....jag gör det mesta alldelles för fort Jag kan inte ens skicka ett inlägg rätt här ute i dag grrrrr.

Imorse exploderade en tändare på spisen för att jag satt på fel platta. I går kväll låste jag mig ute för att jag aldrig kommer i håg att ta med mig nyckeln.

Häromdan satte jag på mig två olika sorters stövlar då jag gick ut....märkte det relativt snabbt och gick hem och bytte.

Jag vet att det är min adhd som ställer till det och att ritalinan hjälper. Nu har jag tagit den och om en 1/2 timme gör den nytta. Är inte det fantastiskt egentligen

Blir ändå nyfiken på om det är fler här ute som upplever detta utan att behöva ha adhd
  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33276 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet jag är
Jag har samma problem med min Asperger. Ibalnd är jag frånavarande och disträ, ibalnd är jag lite stirrig. Men jag får ingen medicin mot min Asperger.
  • lotta
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33279 av lotta
Svar från lotta i ämnet jag är
Är inte metylamfetamin ett alternativ att ta till även vid asberger syndrom eller finns det annat, jag menar om det är ett problem för dig.

Jag har inte kunnat klara av ett arbete på flera år pga dessa problem . Närminnet skall vi inte tala om...det är grymt dåligt
  • Guest
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33393 av Guest
Svar från Guest i ämnet jag är
lotta ovan,

Concerta, då...

Jo, det kan nog vara bättre för Aspergare om nu Aspergare nödvändigtvis måste medicineras.

Jag hade oturen att leva stökigt och må mycket dåligt som äldre tonåring. Jag blev intagen och satt på behandlingshem.

Efter ett år på olika behandlingshem och boenden som alla var extremt turbulenta och stökiga, fattade inte läkarna och mina dåvarande kontaktpersoner att Aspergare kan bli bättre om de är i trygga, lugna miljöer, utan de satte mig på en dos av 5 mg Zyprexa och 1 mg Iktorivil (1 mg Iktorivil blev efter något år, runt år 2000, ett halvt mg varje dygn...)

Ur askan i elden!

För jag kom efter mycket om och men ifrån den stökiga miljön, men har nu i sju års tid ätit dessa jävla mediciner.

Jag hatar Zyprexa!

Ändå verkar det inte finnas något bättre...alternativ så att säga...

Jag vill inte bli manisk o/el psykotisk, så jag har resignerat. Jag fortsätter, men kryddar mitt sketna liv med fysträning o långa promenader/gym/simning, etc...

Jag vill egentligen inte dö,men jag har heller ingen större lust att leva...

Utan att behöva väcka sympati, så kan jag säga, att jag är trött på allt. Jag är trött på allt...så trött, trött...

/Björn
Mer
18 år 2 månader sedan #33532 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet jag är
-