Tankestörningar och självskadebeteende

Mer
8 år 11 månader sedan #742680 av LonleyMedusa
Den senaste veckan så känns det som att min hjärna bokstavligt talat har slutat att fungera. Väldigt skrämmande och jobbigt. Det folk säger till mig går liksom inte in, det går in genom det ena örat och ut genom det andra. Har även fått jättedåligt minne. Kommer inte ihåg någonting längre och får bli påmind hela tiden om vad saker heter eller vad jag ska göra för något. Detta har inte hänt mig förut och är väldigt obehagligt. Har läst något om något som heter tankestörningar, kan detta vara något sånt? Med tanke på då jag haft i mer än en vecka ofrivilliga tankar som susat omkring i huvudet på mig som bokstavligt talat sagt åt mig att skada mig själv, det är inte riktigt som röster utan som tankar och bilder i huvudet som beordrar mig att göra mig själv illa, tankarna har bara blivit värre och värre för varje dag och ångesten är skyhög och lugnande tabletter hjälper inte ett skvätt!

Det slutade med att i början på veckan att jag skakade mig själv för att få stopp på dom jobbiga tankarna och den fruktansvärda ångesten. Och tänka sig så slutade tankarna och ångesten släppte och var borta sedan i helt dygn för att sedan komma tillbaka igen. Har inte skadat mig igen efter det, trots att tankarna säger åt mig att göra det och ångesten kryper i kroppen på mig.

Jag fick tag på psyk till slut efter några dagar då jag blivit nekad ett par dagar tidigare och min läkare ska kontakta mig nästa vecka någon gång. Hoppas på hjälp, för jag vill inte må såhär. Vill inte skada mig själv! :(
Sen en annan sak är att mina paranoida tankar har kommit tillbaka. Senast i morse var jag övertygad att tv:n pratade med mig och trodde det fanns kameror i lägenheten.

För att komma till sak. Kan detta vara någon form av tankestörningar med tanke på mina koncentrationssvårigheter, minnessvårigheter och ofrivilliga tankar som beordrar mig att göra saker? Eller har jag kommit in i ett psykotiskt skov? Lider av schizoaffektiv sjukdom ska kanske tilläggas...
Mer
8 år 11 månader sedan #742683 av Geta
Känner du inte igen dig? Har du inte upplevt detta förut?
Mer
8 år 11 månader sedan #742685 av LonleyMedusa
Paranoian känner jag igen, det är inget nytt. Sen har jag skadat mig själv tidigare för 2 år sen när jag mått dåligt, men det var inte p g a tankar som sa åt mig att göra det, utan för att jag helt enkelt ville dämpa min psykiska smärta. Dom andra symptomen känner jag inte igen sen tidigare.
Mer
8 år 11 månader sedan #742689 av mumrik
Äter du medicin? Om du fått ny medicin kanske det är den...
Mer
8 år 11 månader sedan #742695 av LonleyMedusa
Både Risperdal och Oxascand har jag ätit över 1 år
  • Frankie
  • Besökare
  • Besökare
8 år 11 månader sedan #742748 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Tankestörningar och självskadebeteende
Usch. Detta är lite så som jag också känner. Ett inre driv att göra mig illa...
Minnes- och koncentrationssvårigheter har jag likaså. .?
Är även jag ÖVERTYGAD att jag är övervakad överallt, till och med hemma! (oh the irony...)