Har ni gjort testet?

Mer
7 år 7 månader sedan #862660 av Geta
Svar från Geta i ämnet Har ni gjort testet?
Min syster har alltid trott att hon har varit bakom flötet, men hon gjorde
ett MENSA-test och fick nästan 100% rätt. Så nu får vi omvärdera henne.
Mer
7 år 7 månader sedan #862661 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Har ni gjort testet?
Jag känner mig trögfattad numera. Fick 8 (1-9) på datortestet i lumpen och ett genomsnittsresultat på 115 på WAIS (minsta delresultat 89 tror jag och det högsta delresultatet 128).
Mer
7 år 7 månader sedan #862663 av Richard
Svar från Richard i ämnet Har ni gjort testet?
Fick 7 eller 8 på mönstringen. Sen satt jag dyngfull o anmälde mig kl. 03 en natt till MENSA's test o de ringde kl. 07 o undrade om jag kunde komma o göra testet. Fick cykla eftersom jag fortfarande var för berusad för att köra bil. Fick 129 på fyllan... WAIS har jag också gjort, men det kommer jag inte ihåg...
Mer
7 år 7 månader sedan #862670 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Har ni gjort testet?
Gjorde WAIS för 8 år sedan och det visade positivt! Fick min diagnos något år senare och har sen dess prövat lite olika mediciner bl.a. Abilify, Quetipin, Risperdal och Zyprexa. Det är inte förrän nu som jag funderar på hur jag skulle kunna gå vidare i mitt liv eller om schizofrenin har satt sina spår! O.s.v.
Man tappar ju exekutiva funktioner som flexibilitet och arbetsminne och jag har läst att det är dessa som ofta bromsar en när man vill återvända till ett arbete eller dylikt!

Mönstringen fick jag inte gå på p.g.a. av för mycket vårdkontakt i barndomen men de kompisar jag hade fick 8-9 på intelligensdelen.