Har kanske inte negativa symptom?

Mer
8 år 1 månad sedan #817311 av saara
Läste på Viska att negativa symptom består av:

Oförmåga att känna glädje över andra människor och ting. Kallas anhedoni
__ Jag känner glädje över andra mänskor och ting.

Avsaknad av motivation, initiativ och envishet. Sitter eller ligger med utan intresse för aktiviteter. Kallas avolition.
_Jag har motivation,initiativ och envishet att göra saker,men kan känna mig uttråkad och ensam

Inget eller begränsat tal. Personen svarar långsamt, korthugget eller inte alls. Kallas alogi.
__Har inte ett begränsat tal,svarar ofta snabbt och inte alls korthugget.

Avsaknad av känslor. Personen ser uttryckslös ut utan att visa känslor. Kallas för känslomässig avtrubbning.
_Har en massa känslor i mig och visar dem också,har ett ganska häftigt temperament som märks hemma.

Ointresse av andra människor.

_Stämmer inte på mig. Jag är intresserad av andra mänskor men är blyg och har social ångest som gör att jag ofta drar mig undan andra mänskor,är också väldigt rädd för att andra,främst i min familj skall såra mig djupt

Ouppmärksamhet - svårt att engagera sig och fokusera
__Kan engagera mig för sånt som jag tycker att viktigt och intressant och kan fokusera mig på uppgifter.
Mer
8 år 1 månad sedan #817314 av saara
Svar från saara i ämnet Har inte negativa symptom.
Blir lätt besviken på andra mänskor,och det är ingen bra egenskap. Har svårt att komma över besvikelse och gå vidare i livet.
Mer
8 år 1 månad sedan #817316 av Geta
Svar från Geta i ämnet Har inte negativa symptom.
Schizofrenia simplex innebär negativa symtom.
Mer
8 år 1 månad sedan #817319 av saara
Svar från saara i ämnet Har inte negativa symptom.
Jag kan ha fått fel diagnos. Vi får inte svar dessa våra funderingar,inte snabbt iallafall.

Vill tillägga att jag lätt kan bli besviken på mig själv också.
Mer
8 år 1 månad sedan #817320 av Geta
Svar från Geta i ämnet Har inte negativa symptom.
Vad tror du att har för diagnos?
Mer
8 år 1 månad sedan #817324 av saara
Svar från saara i ämnet Har inte negativa symptom.
Vet inte? Vet bara att jag antagligen är en högkänslig mänska som lätt blir rädd,lätt får ångest och blir ledsen eller deprimerad. Har mycket av melankoliker i mitt temperament. Kan också känna mig jätteglad. :)

Om jag ändå har schizofreni så är det en lindrig form av den tror jag.