Har kanske inte negativa symptom?

Mer
8 år 1 månad sedan #817548 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Har inte negativa symptom.
I detta PANSS-test kan du mäta dina negativa symptom. Det är 7 frågor, som börjar med N och har man mer än 25 poäng på dem har man negativa symptom.

[url:193jk31p]http://www.viska.se/index.php/sjalvtester/mata-psykotiska-nagativa-symptom[/url:193jk31p]
Mer
8 år 1 månad sedan #817557 av saara
Svar från saara i ämnet Har inte negativa symptom.
Tack för förslaget Admin1 ,men jag orkar inte göra testet. Det är svårt tycker jag.
Mer
8 år 1 månad sedan #817561 av Geta
Svar från Geta i ämnet Har inte negativa symptom.
saara,

Om du har lindrig schizofreni borde du ha kunnat jobba. Att inte kunna jobba eller
att ha svårt med relationer är också symtom på schizofreni.
Mer
8 år 1 månad sedan #817562 av saara
Svar från saara i ämnet Har inte negativa symptom.
Ok.
Mer
8 år 1 månad sedan #817569 av koi
Svar från koi i ämnet Har inte negativa symptom.
Gjorde testet igen. Gjorde den för nån månad sedan. Fick sämre resultat. 95 totalt. Har mer ångest än tidigare tror jag. -5 bipolärindex. Har mycket negativa.
Mer
8 år 1 månad sedan #817576 av saara
Svar från saara i ämnet Har inte negativa symptom.
Geta,jag ville få pension redan som ung pga av att jag så lätt fick svår ångest i sociala situationer. Det var kanske panikångest men sådant pratade man inte om på den tiden.

Minns att jag också tänkte att jag kan inte vara i yrkeslivet då man inte får vara arg där. Trodde så pga av att man i skolan inte fick visa aggressioner. Jag hade tryckt ner i själen en massa aggressioner antagligen flera år innan jag blev sjuk. Under psykosen kände jag mig bl.a personlighetsklyvd. Det försvann med medicineringen.

En läkare sa åt mig att om jag hade insjuknat nu hade de gjort mycket mera för att rehabilitera mig.Vet ju inte om de hade lyckats med det?