Förvirring/ambivalens

Mer
8 år 1 månad sedan #818069 av Bomb
hej på er,

jag är helt förstörd av förvirringen och ambivalensen. Kan inte tänka klart, det är bara en jävla fog i hjärnan, jag vet varken ut eller in, och jag kan inte bestämma mig för något.

Är detta vanligt?
Mer
8 år 1 månad sedan #818072 av Geta
Svar från Geta i ämnet förvirring/ambivalens
Hur ser ditt liv ut? Vad gör dig förvirrad?
Mer
8 år 1 månad sedan #818083 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet förvirring/ambivalens
Ambivalens är jobbigt! Hjärnan känns kvaddad... jag lider av detta men har inte schizofreni. Dock har jag tidvis en psykosproblematik utöver mina neuropsykiatriska funktionshinder. Vet inte hur typisk jag är. Men ambivalent är jag. MYCKET ambivalent.
Mer
8 år 1 månad sedan #818122 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet förvirring/ambivalens
Man kan känna så med tunga mediciner i kroppen, det känns som om man är drogad och inte kan tänka klart. då kan man bli förvirrad, men ingen skall behöva kunna ha det så i dagens läge. Eftersom du nu känner dig drogad, vilket man kan göra vid för hög medicinering då kan man känna exakt så. I det här läget, gå till din psykiatriker och be han om en remiss till blodtagning och då specifikt halten medicin i blodserum, varvid läkaren kan se halten av din medicin i blodserum och därmed koncentrationen av din medicin i din kropp.

Förmodligen har han en lathund att gå efter ifråga om din medicin och därmed kan han ändra medicineringen du har. Det här låter starkt som att du är övermedicinerad.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum