Lat eller sjuk?

Mer
7 år 11 månader sedan #832213 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Lat eller sjuk?
Du kan mäta dina negativa symptom i testet nedan och frågorna N1-N7.
[url:2yt6667k]http://www.viska.se/index.php/sjalvtester/mata-psykotiska-nagativa-symptom[/url:2yt6667k]
Mer
7 år 11 månader sedan #832233 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Lat eller sjuk?
Barbro som var eller är ordförande i IFS i Göteborg, sade till min dåvarande sambo och mig, Ni är billiga för samhället.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 11 månader sedan #832267 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Lat eller sjuk?

Fantasio skrev: Mamma grälar ibland på mig och jag tror hon har rätt. Men jag kan inte ändra på mig, trots att jag vet om mitt problem.


Samma här... allt. Mor säger jag måste städa mera men har ingen energi eller motivation. Tror jag kommer bli crazy cat lady eller nått. :ljus
Mer
7 år 11 månader sedan #832268 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Lat eller sjuk?

Fantasio skrev: Hur vett man om man lider av negativa symptom, eller om man bara är lat? Jag har säkert min beskärda del av negativa symptom, men jag tror även att jag är lat.

Varje gång boendestödet kommer försöker jag bli av med dem så snart det bara går. Men det går längre tillbaka än så, jag har alltid varit initiativlös och utan framtidsplaner.

Jag är nästan apatisk, har så svårt att företa mig saker. Det enda jag gör är att sitta vid Internet eller se på film. Är mitt grundproblem lathet, eller vad?


Jag har inte läst övriga inlägg i denna tråden! Vid Schizofreni så kan man drabbas av en depression efter en psykos! Vid depression så känner man sina känslor! Om man som nyinsjuknad Schizofren genomlider en depression som inte går över så kan det gå över i negativa symptom efter drygt 6 månader! Negativa symptom är brist på målmedvetenhet, brist på själsliga känslor, drivkraft och allmän psykisk energi som man hade innan insjuknandet!
Mer
7 år 11 månader sedan #832270 av Richard
Svar från Richard i ämnet Lat eller sjuk?
Känner igen detta...

Jag är inte lat, men har en sån orkeslöshet. Mitt boendestöd brukar peppa mig, till att ta itu med grejer, o då är jag med på det. Ibland får jag dock "kickar" att jag t.ex. ska städa o rengöra köket eller liknande. Jag vet inte om det hela är en del av min depression eller Aspergers.
Mer
7 år 11 månader sedan #832271 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Lat eller sjuk?
Man kan vid psykossjukdom utveckla Asperger Syndrom längre fram! Människor med Asperger brukar ofta ha en annorlunda framtoning och utstrålning i kroppsspråk, mimik, gester, ansiktsuttryck osv än allmänheten!