Hur är ert minne?

Mer
7 år 4 månader sedan #895381 av notwoodstock
Mitt minne är åt skogen - glömmer både vad som händer och allt möjligt.

Men ändå inser man att måendet är ju jätteviktigt, för så länge jag har vettig sysselsättning, så må det så vara att jag glömmer.
Mer
7 år 4 månader sedan #895387 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur är ert minne?
Korttidsminnet är si och så. Annars är minnet OK.
Mer
7 år 4 månader sedan #895417 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur är ert minne?
Om jag sover för lite blir mitt minne väldigt dåligt och jag kan glömma saker, som jag normalt lätt minns. Sömnen behövs för att lagra minnena som uppkommit under dagen.
Mer
7 år 4 månader sedan #895422 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Hur är ert minne?
Mitt minne är konstigt....jag kan glömma vad jag gjorde igår men i sociala sammanhang har jag inte problem när jag ska prata. Men att plugga är inte att tänka på.....inlärningsförmåga har jag inte längre eller minne för det
Mer
7 år 4 månader sedan #895426 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Hur är ert minne?
Jag testar mitt arbetsminne ofta och tror att det är kopplat till vad man minns och hur man utför saker i vardagen. Det är stor skillnad mellan mitt verbala minne och mitt spatiala minne. Uttrycker sig i hur svårt det kan va att minnas instruktioner eller kunna följa ett samtal, medans jag borde minnas detaljer i spel med spatial komponent. Går ju att testa hur man ligger till på Cambridgebrainsciences.com. Digit-span och spatial-span så att säga!
  • Besökare
  • Besökare
7 år 4 månader sedan #895433 av
Svar från i ämnet Hur är ert minne?
Förjävligt. En bieffekt av Seroquel för mig. Ska byta medicin snart. Ett under att jag kan plugga på 50 % och klara proven...