Alkohol mot negativa symptom

  • cold_soul
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #39776 av cold_soul
Alkohol mot negativa symptom skapades av cold_soul
jag lider sedan en tid av så kallade negativa symptom, jag behöver väl knappast beskriva dem för alla här på sajten vet väl vad det är för något.
Och funderade över om alkohol har någon effekt mot dem? någon som har erfarenheter av detta? jag har hört talas om att alkohol kan fungera den lilla stund det verkar alltså.

Nu är det ju inte så att jag funderar på att bli alkoholist om så är fallet men det var bara en tanke jag fick. behöver väl knappast berätta att dessa symptom har förstört mitt liv.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 11 månader sedan #39778 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Alkohol mot negativa symptom
Hej cold_soul! Alkohol är ett gift, är man medveten om det och kan omvandla det negativa till ngt konstruktivt, då kan det vara okey, tror jag?

Men medicin gör att man drabbas av bi-effekter, så man bör dra ned på antingen medicin eller alkoholintag till att det bli en jämn intag och inte hetsigt, då är det bara att invänta skrumplever, men det tar oerhört lång tid att utveckla med daglig konsumption.

Jag är ingen expert, men var i alla fall försiktig eftersom rösterna är rent ut sagt ganska hårda på morgon sidan, men jag anser att det kan vara värt priset.

Jag skulle sluta i morgon dag om det vore så väl! Jag inser det negativa!

Men annars tror jag min ensamhet, är nog den som kommer att ta knäcken på mig! Så jag struntar i varningssignalerna! "but anyhow, take it easy" talar den som vet!!

Vars är världen på väg?