tidsuppfattning?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 9 månader sedan #44114 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet tidsuppfattning?
Okey Nisse! Kan man göra fysiska tidsresor, dvs att man uppfinner en tidsmaskin? Om nu tidsresor nu är möjliga? Så tror jag det isåfall är anden som kan göra resan.

Visst kan man uppleva personligen, att man lever genom andra i en annan tidsepok.

Man kan bli en historisk person eller en futuristiskt dito,
men det är inte tidsresor i reell mening, typ att man bokar resan till mordförsöket på Hitler 1944.

Jag tror många människor har specifika önskemål att resa till speciella ställen, men hur skulle det se ut om man kunde påverka tidens gång?

Då skulle vi ju inte kunna göra några tidsresor till samma ställe, då har ju historien ju ändrats!

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 9 månader sedan #44119 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet tidsuppfattning?
Jocke! Läs en gammal historiebok! Läs Bibeln! Du har faktiskt allt du behöver veta i den! Å, Du, jag tror inte jag ljuger på den punkten!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 9 månader sedan #44121 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet tidsuppfattning?
Nej, jag menar inte att du ljuger! Du kan ha rätt, att det går att påverka tidsscenariot?

Du kan fokusera på en särskild händelse i historien genom att börja tänka på saken, du vet att hjärnan är så fantastiskt att den försöker tillgodose dina tankar, så att dina tankar inte är ute och cycklar!

Du kan säkert påverka tiden rent individuellt som du säger. Men kan du även påverka rent allmänmänskligt, så att andra vet att en förändring har skett?

Egentligen behöver man inte läsa bibeln, ens tankar om Gud verifieras genom dem andliga upplevelserna av ett tomrum, att det måste ske ngt i tanken när man är närvarande och frånvarande!

Jag har en misstanke om en annan värld, men tydligen är det ngt hemligt spektakel? Mina röster är inte som några "aliens" men jag upplever en viss frånvaro ibland av den ena rösten.

Men för att prata i klarspråk, ibland upplever man det som att ens egna tankar inte tillhör en själv, utan ngn annan. Att inte veta när ens egna tankar sopas bort av bruset gör en osäker, då funderar man på om andens närvaro, kan vara så bra? Det är många som säger, "jag tänker mer än dig"! Vad fan vet dem om det?

Så min fundering om att den gud som dyrkas, inte är så bra för min tankeverksamhet styrks av andras verklighetsuppfattning, genom att dem försöker dupera mig, genom att säga, att deras verklighetsuppfattning är mycket starkare än min!

Isåfall känner dem mig inte! Men jag har en känsla av att ngt är dolt för mig, men vad?

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 9 månader sedan #44130 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet tidsuppfattning?
Jag har själv inga problem med tidsuppfattningen och jag bedömer den som helt normal. Jag har läst att en del med schizofreni kan ha störd tidsuppfattning. Jag läste om en kvinna i RSMH:s tidning Revansch! som hade sådana problem. Hon kunde diska i timmar utan att hon uppfattade det som för länge. För att ha koll på tiden använde hon en Kom ihåg klocka, som är en slags timer.