antidepressiva

Mer
19 år 8 månader sedan #3374 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet antidepressiva
Hej Admin och Geta. social fobi är väl då man får fysiska symptom med folk, t ex rodnar, får hjärtklappning eller liknande. så är det inte i mitt fall. jag börjar bara må dåligt, detta hade jag inte med leponex. jag är inte rädd för folk men jag tycker inte om att vara med folk, eftersom jag nu förtiden bara börjar må sämre bland dem.

kanske antidepressiva kan ha effekt så att jag åtminståne kan röra mig bland folk utan att må sämre. men man måste väl vara deprimerad för att få antidepressiva...
Mer
19 år 8 månader sedan #3375 av Geta
Svar från Geta i ämnet antidepressiva
Hej!
Jag har hört att antidepressiva kan hjälpa vid social fobi eller vad man vill kalla det. Jag har inte själv provat det.
Mer
19 år 8 månader sedan #3376 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet antidepressiva
Jag kanske ska tillägga att det jag beskrev längst upp har jag haft sedan jag insjuknade.
Mer
19 år 8 månader sedan #3387 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet antidepressiva
Antidepressiva kanske hjälper dig mot social fobi, men du skrev att det är inte vad du har. Men det kan hjälpa dig en bit på vägen att må bättre bland folk lite grann iallafall, jag tycker heller inte om att vara med så mycket folk och sådär, några stunder går bra men inte för mycket, jag känner mig på nåt sätt "kvävd", jag trivs mest ensam men med familj och sådär trivs jag bra med, men undviker oftast folk, men med min medicin kan jag prata med folk nu, det går lättare även fast det är jobbigt, så kan jag liksom ibland komma med åsikter och sånt.