Glömmer ni ord?

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 8 månader sedan #45925 av
Glömmer ni ord? skapades av
Hej! jag har tankestopp, tankestörning och jag glömmer bort vad ord betyder... tex orden anledning och relativ kan jag inte greppa... Nån som känner igen sig i att inte fatta... Skitläskigt, undrar om det kan komma tillbaka sen att man börja fatta igen... Fyfan
  • Tom
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 8 månader sedan #45926 av Tom
Svar från Tom i ämnet Glömmer ni ord?
Känner igen mig lite där. Jag förstår vad orden betyder men kommer inte ihåg vad de heter.
  • One
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 8 månader sedan #45942 av One
Svar från One i ämnet Glömmer ni ord?
Jag har också svårt med ord. Minns ofta fel ord, snubblar över en mängd likartade ord och uttryck för vad jag ska säga. Känner mig ofta helt blockerad och spänner mig till det yttersta för att huvet ska klarna, varpå det blir ännu värre.

Jag har trott att det här är en bieffekt av mina mediciner, men är inte lika säker nu efter att ha vistats en del här på Viska. Mediciner har jag ju haft i många år, men de här tankeblockeringarna började för några år sedan och har förvärrats på sistone. Mkt stress detta år, mitt liv har radikalt förändrats vilket också drivit upp ångesten och ytterligare förvärrat allt tankearbete överhuvud taget. Har också en del vanföreställningar och tvång som blockerar verksamheten.

Så jag tror förklaringarna kan vara flera och att det är viktigt att inte stirra sig blind på en utav dom.
Mer
17 år 8 månader sedan #46070 av flisan
Svar från flisan i ämnet Glömmer ni ord?
JA, jag känner igen mig
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 8 månader sedan #46112 av
Svar från i ämnet Glömmer ni ord?
Hej Flisan! Du känner alltså igen dig i att inte förstå vad ett ord betyder?
Vist e det jobbigt som fan...
Mer
17 år 8 månader sedan #46124 av Geta
Svar från Geta i ämnet Glömmer ni ord?
Det har troligen med någon sorts stress att göra när man glömmer vad ord betyder, tror jag.
Vissa ord är nästan omöjliga att förstå vad de betyder.
Hör det till tankestörningar?